Hvordan er det perfekte amenity kit?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Christian R, 31 Maj 2015.

1. Christian R

Christian R DYKWIA

2. Kastrup

Kastrup Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill inte ha något, utan vill ha allt snyggt uppställt på en fräsch toalett. Mindre svinn/slöseri, lättare åtkomligt där jag vill ha det och en sak mindre vid stolen...

/C

3. Jag tycker innehållet i SAS Amenity Kit är bra. Kunde kanske varit lite bättre kvalitet på ögonmasken.

MEN jag tycker att de kunde förpackat den i en lite mer exklusiv necessär.

4. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är gillar ju skarpt Rimowa Case ! En ordentlig tandborste och mjukgörande kräm är det jag önskar mest.

IMG_3380.JPG
    Foto: Simon_says91

IMG_3442.JPG
    Foto: Simon_says91

Martin Björnström och Crille81 gillar detta.
  5. SAS produkterna i den förpackningen så är jag nöjd :)

6. Jag skulle ta bort dessa helt.. Utöka erbjudande av lyx på toaletter i form av större förpackningar samt ha tillgängligt "on demand" det som krävs. Jag använder enbart ögonskydd samt öronpropparna själv. Ok då, några av själva förpackningarna som t.ex. Lufthansas äldre F samt BAs F används för sladdar och dyl till datorn :)

Jag tror andelen av dessa som slängs helt oanvända är rätt stor. Det är skälet tror jag att bolagen skär ner på det som ingår. Men kan ju fråga sig själv är vilket som är "chicken" och vilket som är "the egg" i dett avseende :) Är det kvalitén på det som man får som gör att vi kastar det, eller gick kvalitén ner såpass för att bolagen tyckte det var bortkastat?

I alla fall, jag tror för en stor majoritet av resenärerna (som inte alls hänger här på BC.se) använder en liten del av detta.

Martin Björnström och Jonas C gillar detta.
  7. Treo

Treo Medlem

Instämmer helt.
    Mer "on demand" (kanske öronproppar+"ögonbindel" som erbjuds rutinmässigt på nattflyg), i varje fall i C.
    Engångsrakhyvlar är exv en styggelse, närmast en förolämpning!

I F kunde man kanske erbjuda exklusivare "lådor" a la Rimowa eller något tematiskt likt American Airlines som kör retrostuk nu ("iPad-fordral" annars).

(Jag är själv en hoarder men fru Treo är en sållare som knappt ens "förstår" varför F-pyjamasen ska med hem.:rolleyes:)

8. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Satsa på riktigt bra kvalitet på ögonmask, öronproppar och ett par sköna sockor. Det tror jag är vad många faktiskt använder. Övrigt innehåll tycker jag kan förflyttas till toaletten där man tar det man behöver. I första klass tycker jag gott man kan bjuda till lite med en trevlig Rinowa necessär och ett par exklusiva krämer mest som en trevlig gest :)

Crille81 gillar detta.
  9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med @Senator att amenity kits är ganska meningslösa för de flesta, inklusive mig själv. Har alltid med mig egen necessär i handbagaget . Tycker däremot att det är bra om det finns eventuella extra amenities lösa, t.ex öronproppar, lip balm, munskölj, etc.

10. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag instämmer med övriga i tråden. Har med mig egen necessär om det är nattflygning. Istället för kit till alla kunde det finnas vissa saker tillgängliga på toaletten alternativt att man skriver på ett "menykort" eller i inflight magazine vad som finns på förfrågan
    Missförstå mig inte; jag vill fortfarande att det skall finnas amenities, bara att det är OK om de är på förfrågan

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!