Senaste nytt

Hvor kan man betale med kreditkort uden gebyrer i Danmark?

cikada

Medlem
Verkar som EU kommer att stoppa Dankorts fördelar nu

Goda nyheter för alla förutom möjligen Danmark...

EU på väg att stoppa Dankortet - Sydsvenskan

Skulle förvåna mig storligen om inte danskarna lyckas slingra sig till en särlösning igen! Om de inte lyckas med det kommer man så länge som det ö.h.t. är möjligt att bortse från EU´s beslut och fortsätta med dessa avgifter. Danmark är oerhört protektionistiskt på alla områden, åtminstone när det tjänar deras egna syften.
 
Nu synes jeg ikke vi skal gøre det til en politisk diskussion.

Jeg lykkedes at betale en taxa med mit Diners, i min begejstring så jeg ikke om der var et gebyr.
 

cikada

Medlem
Nu synes jeg ikke vi skal gøre det til en politisk diskussion.

Det finns fler exempel på hur man agerat för att skydda danska affärsintressen. Ex.vis kommer väl alla ihåg hur Danmark i 20 år förbjöd försäljning av burköl, vilket i realiteten gjorde det ointressant för utländska bryggerier att exportera öl till Danmark. Trots flera uttalande från EU mot burkförbudet var det inte förrän 2002 man tvingades vika sig efter ett utslag i U-domstolen.
Jag tycker inte det är att göra politik av frågan att konstatera detta.
 
En nødsituation (eller tørsten efter cola...) bragte mig i går ind i en Lidl(!) Gæt hvor overrasket jeg bliver når jeg kan betale med MasterCard uden gebyr! Jeg havde desværre ikke mit Diners med, men MasterCard er bedre end DK-kort...
 
Toppen