Senaste nytt

Hur viktigt är det med hela namnet på biljetten?

adhoc76

Medlem
Inte USA så jag borde vara all set?

Hittade en lista på länder på Air France hemsida:

These countries currently include: Algeria, Australia, Brazil, Canada, China, Cuba, France, Haiti, India, Indonesia, Japan, Mexico, New Zealand, Panama, Russia, Saudi Arabia, South Africa, South Korea, United Arab Emirates, United Kingdom, United States, Ukraine and Vietnam.
 

jonten

Medlem
Jag har hetat typ John-Fredrik Karlsson, alltid kallat mig John Karlsson. Under mina 40 år så har jag aldrig fått en fråga och mina points kommer in. Dvs alltid bokat som John Karlsson.
Men för dryga året sen så införde jobbet synk mot skatteverket så min epost på jobbet skulle bli john-fredrik , då bytte jag namn till John Karlsson..
Nu lär det fungera ännu bättre..
 

Walter

Medlem
Jag flyttade så mitt tilltalsnamn kommer först, inga som helst problem. Blankett laddas ned på skatteverket

Nu kan man namnändra på nätet med bank-id. Behövde du skaffa nytt körkort och id när du ändrade ordning? (som i får transportstyrelsen/polisen nyss om detta automatisk och spärrar ens befintliga körtkort/nationella id kort?)
 

nonicoc

Medlem
Jag har just bytt ordning på mina förnamn hos Skatteverket. Det hela var mycket enkelt och kostade 250 kr. Det tog ganska exakt två veckor. Skälet var problem vid flygningar, t.ex. i oktober, då jag höll på att inte bli insläppt på Manchesters flygplats, eftersom namnet på min flygbiljett (tilltalsnamn och efternamn) inte exakt matchade namnet i mitt pass (annat förnamn, tilltalsnamn och efternamn). Har nu bokat tid hos passpolisen för nytt pass och nationellt ID-kort.
 
Jag har just bytt ordning på mina förnamn hos Skatteverket. Det hela var mycket enkelt och kostade 250 kr. Det tog ganska exakt två veckor. Skälet var problem vid flygningar, t.ex. i oktober, då jag höll på att inte bli insläppt på Manchesters flygplats, eftersom namnet på min flygbiljett (tilltalsnamn och efternamn) inte exakt matchade namnet i mitt pass (annat förnamn, tilltalsnamn och efternamn). Har nu bokat tid hos passpolisen för nytt pass och nationellt ID-kort.
Tack för info!

Hmm det är lockande att byta plats på förnamnen. Blir en tusenlapp jämnt för körkort (250), pass (350) och nationellt ID-kort (400) + 250 till skattmasen. Vilket inte är någonting jämfört med hur obekvämt det är att styra upp tid och foto...

Från avdelningen för dåliga idéer kommer en fråga: finns det någon speciell anledning till att man inte skulle kunna fortsätta åka på sitt gamla pass efter flytt av förnamn? först att nämna Guantanamo vinner
 
Toppen