Jag upplever alltid att bemötas väldigt vänligt och har hanteras väldigt bra av alla Star bolag inom min tid som LH SEN. Delvis kan detta bero på att just Lufthansa alltid har haft stärka band med merparten av alliansens medlemmar, utan att det alltid kanske känns samma andra vägen via någon form av Quid Pro Quo.
Jag är rätt övertygat om att jag har fått OpUPs på ARN före några EBGare på resor till ORD/EWR av SAS, samma från EWR/ORD. I varje tillfälle har det varit en handfull (4-5 OpUPs). Det måste jo finnas flera EBGare på en sådan resa.
Jag skulle nog skilja detta i två delar som
A380*G beskriver ovan;
Vad händer med automatiska system när man allokerar ändringar vs.
Mänsklig handpåläggning vid gate, ombord, incheckning
Små ändringar som har hänt under åren är t.ex. United boarding som har graderat ner Star Gold i rangordningen vid ombordstigning eller att man har svårt att få deras "Economy Plus" platser vid bokning eller incheckning.
Nu som man har haft BAEC Gold ett tag har jag hunnit resa med AA och CX. På CX kände jag att det var det lilla extra; "Mr Senator, as a valuable One World customer we welcome you onboard". Men annat en Prio Lane och väskor ser jag inte så mycket skillnad på AA.
Tyvärr tror jag att en del av detta kommer urvattnas när vi nu snart är 30 bolag i Star. Jag hoppas och tror man hittar någon lösningen med en nivå till, eller någon gemensam profil inom StarNet som är kopplat mot revenue/margin, så inte en Star Gold fuskare från t.ex. A3 som har köpt sitt kort för 10 lax med en resa till Timbuktu har samma förmån som någon som lägger hundratusen per år med SAS, LH, och United
Nej, jag är inte alls "A3 bitter"