Senaste nytt

Hur uppnå högre status hos Eurobonus - din strategi efter 1 december 2018

Berglund

Medlem
2500 för att nå....... I princip inget bättre än guld är 2500 kr för mycket.
Får se hur nya perioden ser ut med resmål. Just nu lutar det åt annan allians.
Fast jag hade nog värderat Goodiebag presenten till 4-500 kronor - fyra biobiljetter. Möjligheten att få lov att ge bort ett guldkort är väl som minimum värt runt 1000 kronor. Fri dricka på flygningar i Go, säg 50 kronor per flygning. Jag tycker mig se värde i att få Diamond för 2500 kronor om man är såpass nära men värde är som tidigare sagt högst personligt och det är ju sant att man får alla de stora fördelarna såsom lounge, fasttrack och liknande redan vid Gold.
 

Andreas98

Medlem
Jag kommer troligen köra 4-5 long hauls för att uppnå EBG.
Planerar på att studera i USA 2019-2020 och kommer därför flyga en del via GOT-LAX.
Med tanke på SAS nya devalveringar kan jag inte använda de vackra SAS ungdoms priserna så kommer därför troligast flyga med United eller Air Canada.
Men kommer definitivt fortfarande vara kvar i EuroBonus då jag oftast flyger SAS eller star alliance samt att jag nyligen mitt SAS amex classic och ska försöka byta till vanligt amex att använda i USA för de (ca) 25 poäng man får i utländsk valuta.
 
Da har DNB kommet med nytt program i Norge. Nå får de som er SAGA eller Personal Banking kunder i DNB 20.000 Eurobonus statuspoeng i året ved en omsetning på 200.000 NOK:D Dette lanserer 1. Januar 2019.

Legg til Amex Elite som også gir 20.000 statuspoeng samt SEB MC som gir 12.000 statuspoeng så er dette 52.000 statuspoeng totalt og da SAS Eurobonus Gull uten å måtte fly en eneste meter:p

Totalpris blir da 6683 NOK for alle 3 kortene. Nå kan det bli trangere på loungene fremover:) Jeg flyr ikke mye med SAS eller StarAlliance, men de gangene jeg flyr med SAS i C med bonuspoeng f. eks er det greit å ha gullkortet til gull loungen istedenfor den vanlige business loungen.:D
 
Da har DNB kommet med nytt program i Norge. Nå får de som er SAGA eller Personal Banking kunder i DNB 20.000 Eurobonus statuspoeng i året ved en omsetning på 200.000 NOK:D Dette lanserer 1. Januar 2019.

Legg til Amex Elite som også gir 20.000 statuspoeng samt SEB MC som gir 12.000 statuspoeng så er dette 52.000 statuspoeng totalt og da SAS Eurobonus Gull uten å måtte fly en eneste meter:p

Totalpris blir da 6683 NOK for alle 3 kortene. Nå kan det bli trangere på loungene fremover:) Jeg flyr ikke mye med SAS eller StarAlliance, men de gangene jeg flyr med SAS i C med bonuspoeng f. eks er det greit å ha gullkortet til gull loungen istedenfor den vanlige business loungen.:D
Har du någon länk där man kan läsa mer?
 

bhen

Medlem
Har du någon länk där man kan läsa mer?
Här:
https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/no/privat/Kort/SAGA_v5.pdf?popup=true
SAS EuroBonus-poeng på alt du handler med Mastercard - DNB

  • 10 000 EuroBonus Ekstrapoeng i velkomstpoeng
  • Du får 15 EuroBonus Ekstrapoeng per 100 kroner du bruker i norsk valuta, og 20 EuroBonus Ekstrapoeng per 100 kroner i utenlandsk valuta
  • Inntil 20 000 SAS EuroBonus Statuspoeng per kalenderår
  • Tilgang til Lounge Key
  • Prisforsikring ved kjøp av varer
  • Kjøpsforsikring i butikk og på nett
  • Egenandelsforsikring for leiebil

100K Nok Spend ger 10000 statuspoäng och 200K Nok spend ger 10 000 till.
Helt Ok värde egentligen, størsta nackdelen är brist på CT/Flypremimum førstås.

No brainer att signa upp før välkomstpoängen såklart eftersom det kommer kosta 95kr.
Skall tillägga att vartfall tidigare så var Saga (och såklart private banking) en premium-produkt med intäktskrav.
 
Det offisielle kravet til SAGA programmet er vel 1 million NOK i inntekt eller 2 millioner i disponibel formue. Men hørt om at andre har fått SAGA med lavere inntekt. Personal banking er vel 2 millioner i inntekt.
 

danielhog

Medlem
Da har DNB kommet med nytt program i Norge. Nå får de som er SAGA eller Personal Banking kunder i DNB 20.000 Eurobonus statuspoeng i året ved en omsetning på 200.000 NOK:D Dette lanserer 1. Januar 2019.

Legg til Amex Elite som også gir 20.000 statuspoeng samt SEB MC som gir 12.000 statuspoeng så er dette 52.000 statuspoeng totalt og da SAS Eurobonus Gull uten å måtte fly en eneste meter:p

Totalpris blir da 6683 NOK for alle 3 kortene. Nå kan det bli trangere på loungene fremover:) Jeg flyr ikke mye med SAS eller StarAlliance, men de gangene jeg flyr med SAS i C med bonuspoeng f. eks er det greit å ha gullkortet til gull loungen istedenfor den vanlige business loungen.:D
Nja, många prioriterar spend till Amex. Svårt att se speciellt många med spend som maxar ut Amex och detta.
Jag kommer troligen köra 4-5 long hauls för att uppnå EBG.
Planerar på att studera i USA 2019-2020 och kommer därför flyga en del via GOT-LAX.
Med tanke på SAS nya devalveringar kan jag inte använda de vackra SAS ungdoms priserna så kommer därför troligast flyga med United eller Air Canada.
Men kommer definitivt fortfarande vara kvar i EuroBonus då jag oftast flyger SAS eller star alliance samt att jag nyligen mitt SAS amex classic och ska försöka byta till vanligt amex att använda i USA för de (ca) 25 poäng man får i utländsk valuta.

Tänk på att du får betala valutapåslag på 2% på allt du köper så det kan bli dyrt. Jag hade siktat på revolut eller liknande, om du har stora utgifter i annan valuta.
 

M.K

Medlem
Baggarna kan alltså snart köpa EBG för 7000 sek. Räcker med att köra räkningar genom typ norsk Betalo på DNB och sedan spend genom amex så har de två riktigt lyxiga *G semestrar med *A per år. Vilket värde!

Utvecklingen är fascinerande. Vad händer för oss som faktiskt flyger jämnt? o_O
 
Last edited:
Toppen