Hur undviker ni att bli förkylda av luftkonditioneringen?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Budgetresenär, 11 Januari 2016.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är på semester och det är över 30 grader varmt och hotellrummens luftkonditioneringar har gett mig en förkylning. Det beror ju på draget (inte på kylan, 22 grader), men hur jag än vinklar luftströmmen så känner jag svaga vindar i ansiktet när jag har lagt mig och när jag vaknar upp har jag en snorklump stor som en tennisboll i halsen. Hur gör ni andra för att undvika detta?

Gus och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där har jag ofta undrat över - finns det verkligen belägg för att drag i sig ger förkylningar?

Mitt tips är att aldrig gå ut. Då blir AC:n betydligt mindre jobbig att hantera eftersom man aldrig får några större värmeskiftningar.

NyfikenGrau, MaBe och olo gillar detta.
  3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju lite synd att bara vara på hotellrummet om man har åkt på en 2 veckor lång semester... I det här fallet är det resmålet som är målet med resan, inte flygkabinerna och loungerna.

Last edited: 11 Januari 2016
    Buffy och Dreamliner gillar detta.
  4. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stanna ute i två veckor??? ;)

Gus och pep gillar detta.
  5. Har också detta ilandsproblem med mer än 30grader ute just nu och tänkt på hur ACn alltid pekar på sängen. Det ställe man minst vill ha blås på i rummet. Har kommit på att AC inställd på 24-26 grader och lägsta fart på fläkten ger oss en behaglig natt.

pierrea gillar detta.
  6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag stänger av AC om den är riktad mot sängen. Blir alltid hopplöst förkyld om det blåser i någon hastighet på mig!

Ofta kör jag det till typ 18 grader och sedan stänger jag av den.

Peter65, johhenrik, Kricka och 1 annan gillar detta.
  7. pep

pep Medlem

Undgår altid værelser med AC og bor stort set kun på hoteller med højt til loftet, ceiling fans, fans, og moskito nets. Åbne vinduer. Hvis over 40 grader fortrækker jeg at lægge mig på taget eller udenfor. Oversprøjt med et godt lag vand som fremmer fordampningen og køler temperaturen ned

Matsson gillar detta.
  8. Jag stänger av den på natten eller kör på lägsta lägsta.

Kricka gillar detta.
  9. Inget för mig o min familj...

10. Jones

Jones Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ibland är ac placerad så inget hjälper mer än stänga av den. Brukar försöka flytta sängen så att en iallfall en del kommer ur luftströmmen. Annars försöka bryta luftströmmen med t ex berg av kuddar, hög stol med ett täcke över eller liknande. Funkar bättre än inget men ofta inte helt o hållet.

Kricka gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!