Senaste nytt

Hur undviker jag skrikande småbarn på flyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår dotter har aldrig haft problem med tryckutjämning (18 flighter - 16 månader) och det är vi väldigt glada för. Hon har blivit mycket mer fysisk och mobil senaste månaden så det blir spännande med 10 timmars flight. Hon brukar somna strax efter 19-tiden vilket är bara tre timmar in i flighten, perfekt efter middagen tänker jag :)
 

henrik l

Medlem
Vår dotter har aldrig haft problem med tryckutjämning (18 flighter - 16 månader) och det är vi väldigt glada för.

Hade något likande med vår 1:a. Men jag hade hört någonstans att om dom ammade understart och landning så var det aldrig några problem. Så vi, eller mer korrekt min fru:D, körde den taktiken och det funkade väldigt bra, aldrig någon gråt.
 

jumbooze

Medlem
Hmm färskt inlägg, gick för 2 timmar sedan av cdg-cph, satt på rad 4 och bredvid sitter en familj där ungen tillåts styra 100% och Ipad används men då ett spel där ungen gör egna ljudeffekter som tidigare konstaterats problemet är inte barnet, det är föräldrarna.
Jag var så glad detta inte var en long-haul.
 
Det finns olika anledningar till att barn skriker, för en av dem kommer jag ta ett snack med flygbolaget ikväll. För vissa saker finns inte en lösning i världen, om inte det händer mirakler på julnatten. Ibland man som affärsresenär bokar premium kabin just för att undvika skrikande barn, men tänk på att vi föräldrar gör samma av samma anledning också. Men när ett så älskad och respekterad av många här flygbolag f**kar upp får andra resenärer lida.

Det är inte bara småbarn som skriker, folk i alla åldrar gör det med. Vi har diskuterat dessa frågor flertal gånger här och allt har redan sagts. Vad gäller bebisar så hjälper denna citat och jag är glad att nu verkar det finnas folk i tråden som jag inte skäms flyga med på samma flight med juniors. Förresten, min yngsta junior kommer få sin EBS innan han fyller 2 år :p :

erc skrev:
Vad jag vill påminna småbarnsföräldrar om är att perioden (flytande gränser på grund av individuella skillnader) mellan 1,5 år och 2,5 år är den mest problematiska.
 
Jag har oftast väldigt lite problem med barn på flyget utan det är oftast vuxna som är problemet, vissa använder ryggstödet framför som deras stöd när de ska upp, de är högljudda, när de går i gången struntar de om de väckar de som sover på sin väg fram till toan, har aldrig sett en deo i sitt liv eller har badat i någon billig stinkande parfym, de är för fulla och kan inte bete sig, de innanför dig har en blåsa mindre än en ekorre och skall på toan varje kvart mm

Så nej barn är inte det stora problemet och skapar barn problem är det ändå de vuxna föräldrarna som inte har uppfostrat och/ eller förberett sig inför resan
 

Traveller

Medlem
Fina är dom de små liven... Men i dag flög jag ARN-SVO och framför mig i Biz satt två föräldrar och två barn, ett på kanske 8 månader och ett på 1,5 år.. Ett ruskigt springande skrikande, bilkörande i gången.. suck.. Jag vågar ju knappt säga det jag tänkte (tänker) men inte sjutton åker jag där framme för att inte få sova eller jobba?? Varför inte ett bollhav längst bak i planet, typ vid rad 32?

Men visst är dom söta då dom sover:)
 

Bonden

Medlem
Det finns ett sätt att minimera risken för att träffa på barn under flygningen..
First!
Har aldrig sett någon minderårig under mina resor i firstclass, så sannolikheten borde vara väldigt låg att något skrikande barn dyker upp!
Fast å andra sidan har jag inte åkt så många gånger F endå. Kanske Jacob har någon erfarenhet av ämnet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen