Senaste nytt

Hur tidigt kan man checka in bagage på Kastrup?

Najk

Medlem
Hur långt före kan man checka in bagaget på CPH? Har en flight 9:35 imorgon och det hade varit skönt om man kunde checka in några väskor ikväll och slippa bära upp dem till Hilton.
 
Hur långt före kan man checka in bagaget på CPH? Har en flight 9:35 imorgon och det hade varit skönt om man kunde checka in några väskor ikväll och slippa bära upp dem till Hilton.
Ses vi på SK935 imorgon bitti då? Vi kommer också att vara på Hilton ikväll. Fick just ett CU till plus för mig och hustrun, så nu är plats 30C/D lediga. Vet inte om det var ett bra byte eller inte, får se imorgon bitti.
Ontopic: Jag mejlde Diamond support och frågade om bagage. Nix, går inte att lämna över natten var det officiella svaret.
 

Najk

Medlem
Tack för infon! Japp vi ses på SK935. :) Risken är kanske stor att vi ses i loungen på Hilton och flygplatsen med? Jag är den där jobbiga killen som förutom fru har med sina två barn 5 och 7 år gamla. ;) Kom fram och säg hej!
 
Agehall har en poäng. Det är lite lotto över vilka svar man får från kundtjänst. Och när man väl står där så spelar det ändå ingen roll vad kundtjänst har sagt om incheckningsagenten tycker annorlunda.
 
Vad är poängen? Är det att det inte är lönt att ställa några frågor till någon, inkl expertflyger, eftersom svaren ändå är totalt opålitliga? Känns ju ganska tröstlöst om man har den inställningen. Kan tillägga att jag ställt ett antal frågor till både Gold och Diamond supporten under året och än har jag inte fått felaktiga svar. Men YMMV.
 
  • Gilla
Reactions: Jay

agehall

Medlem
Poängen är att kundtjänst ofta svarar fel på frågor och ibland verkar det som de inte ens läst frågan. Det här är helt klart en sådan fråga om kundtjänst inte lär ha koll på utan är bättre att ställa här eftersom det troligen finns praktisk erfarenhet av det här. Ibland får jag känslan av att de som svara på frågor i kundtjänst aldrig satt sin fot på en SAS-flight.

Det är inte lönlöst att ställa frågor, men man måste förstå hur man ska tolka svaren. Att rakt av förlita sig på ett svar från kundtjänst är oftast inte att rekommendera.
 

ulagun

Medlem
När vi har morgonflygningar med SAS eller Lufthansa från CPH har vi som vana att alltid checka in och lämna bagaget kvällen innan och sedan övernatta på Hilton Ta med badkläder i handbagaget om ni ska använda spaet på Hilton
Har aldrig varit några som helst problem. Dessutom väldigt behaglig början på en resa.
Fungerar som sagt med SK samt LH dock inte de bolag som har incheckning från terminal två. T.ex Swiss, Turkish, Aegean
 
Toppen