Senaste nytt

Hur tar jag mig billigast New York - Columbus 19 juni

freno

Medlem
Så om jag förstått det rätt kan du köpa en handluggage flight med avios till två vänner som fins umder friendslist på ba.com. De dyker upp på flygplatsen och chekar in med sina två extra väskor hos american airlines och får då betala vid inchekningsdisken för sina två extra väskor och allt är frid och fröjd?
 

MegaFlyer

Medlem
Halloj,
Detroit, Pittsburgh, Cincinnati, Cleveland och Indianapolis ligger alla inom tre timmars bilväg från Columbus. Kanske kan någon av städerna vara ett alternativ för att lättare hitta biljetter. Dayton ligger också nära, frågan är dock om det flyger något dit :)

Lycka till!
 

Senator

Moderator
Så om jag förstått det rätt kan du köpa en handluggage flight med avios till två vänner som fins umder friendslist på ba.com. De dyker upp på flygplatsen och chekar in med sina två extra väskor hos american airlines och får då betala vid inchekningsdisken för sina två extra väskor och allt är frid och fröjd?

Det finns en risk att åker dom ensamma att så måste man betala. Men om ni checkar in tillsammans och du har status och/eller F, har jag svårt att se detta. Jag tror dom helt enkelt lägger väskorna på dig om du inte har massor av extra med dig redan.
 

freno

Medlem
Jag och min fru har status med BA och flyger samma flight i F, så om vi går alla fyra till first inchekningen borde det lösa sig.

Går ju som sagt att ta deras väskor direkt, men känns lite olustigt. Jag har inget problem att de får betala för väskorna så länge som det är 100% säkert att de får med dem.
 
Last edited:
Toppen