Hur tar jag mig billigast New York - Columbus 19 juni

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av freno, 15 Januari 2014.

1. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    hur tar jag mig billigast från New York - Columbus (CMH) för två personer den 19 juni med one world. Helst inte massa mellanlandningar om de inte ger massa BAEC tier points.

Billigast har jag hittat JFK - CMH tur och retur för 700 dollar för två personer som ger 10tp var och där jag skippar hemresan. Har en annan flight CHM-ARN i F bokad sen innan =)

Går det att använda avios för att köpa resa?

Last edited: 15 Januari 2014
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  3. Snälla, använd inte förkortningar i rubriken. Det har jag sagt flera gånger!

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att tänka på, om du ska boka en tur och retur och hoppa över returen
    och har annan resa bokat istället för returen är det nog lämpligt att ha olika
    flygbolag annars blir det lite uppenbart att du tänker dumpa returen...

hmmm, blev lite rörigt men du fattar säkert vad jag menar

5. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jag har bokat en multicity arn-jfk (British Airways) vara där några dagar och sen till CMH, sen hem en vecka senare CMH (American Airlines), jfk-arn (British Airways) så jag tänkte boka en retur någon dag innan jag ska hem så då borde det väl inte bli några problem om jag bokar JFK - CMH med American Airlines? eller vad kan strula?

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte själv råkat ut för problem men om du utnyttjar att
    AAA-BBB-AAA är billigare än bara AAA-BBB
    men redan har en resa med samma bolag
    BBB-AAA-CCC

Så är det ju lite som saxade biljetter med samma bolag och det kan ju bolagen ha lite invändningar om.

7. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    förstår hur du tänker, men är det olika dagar borde du ju kunna hävda att du tar dig på annat sätt tillbaka?

8. Jag tror inte American Airlines skiljer på en-väg och retur inrikes i USA längre på många resor.

Ett annat tips är en Avios resa som kostar 4 500 Avios + 16kr i skatter i Y eller 13 500 Avios + 16kr i skatter för F. Om din envägsresa kostar $700 är väl detta en utmärkt användning av Avios?

Finns platser LGA-CMH den 19 juni...

9. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    hur bokar jag de platserna?

10. British Airways.com? Jag antar du är med i BAEC och har Avios?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!