Senaste nytt

Hur tar jag mig billigast New York - Columbus 19 juni

freno

Medlem
hur tar jag mig billigast från New York - Columbus (CMH) för två personer den 19 juni med one world. Helst inte massa mellanlandningar om de inte ger massa BAEC tier points.

Billigast har jag hittat JFK - CMH tur och retur för 700 dollar för två personer som ger 10tp var och där jag skippar hemresan. Har en annan flight CHM-ARN i F bokad sen innan =)

Går det att använda avios för att köpa resa?
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Att tänka på, om du ska boka en tur och retur och hoppa över returen
och har annan resa bokat istället för returen är det nog lämpligt att ha olika
flygbolag annars blir det lite uppenbart att du tänker dumpa returen...

hmmm, blev lite rörigt men du fattar säkert vad jag menar
 

freno

Medlem
jag har bokat en multicity arn-jfk (BA) vara där några dagar och sen till CMH, sen hem en vecka senare CMH (aa), jfk-arn (BA) så jag tänkte boka en retur någon dag innan jag ska hem så då borde det väl inte bli några problem om jag bokar JFK - CMH med AA? eller vad kan strula?
 

jumbooze

Medlem
Jag har inte själv råkat ut för problem men om du utnyttjar att
AAA-BBB-AAA är billigare än bara AAA-BBB
men redan har en resa med samma bolag
BBB-AAA-CCC

Så är det ju lite som saxade biljetter med samma bolag och det kan ju bolagen ha lite invändningar om.
 

freno

Medlem
förstår hur du tänker, men är det olika dagar borde du ju kunna hävda att du tar dig på annat sätt tillbaka?
 

Senator

Moderator
Jag tror inte AA skiljer på en-väg och retur inrikes i USA längre på många resor.

Ett annat tips är en Avios resa som kostar 4 500 Avios + 16kr i skatter i Y eller 13 500 Avios + 16kr i skatter för F. Om din envägsresa kostar $700 är väl detta en utmärkt användning av Avios?

Finns platser LGA-CMH den 19 juni...
 
Toppen