Senaste nytt

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

  • Arlanda Express

    Votes: 31 32,0%
  • SJ-tåg

    Votes: 4 4,1%
  • Upptåget

    Votes: 4 4,1%
  • Flygbussarna

    Votes: 8 8,2%
  • Swebus

    Votes: 4 4,1%
  • SL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • UL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • SuperShuttle

    Votes: 0 0,0%
  • Taxi

    Votes: 18 18,6%
  • Egen bil

    Votes: 20 20,6%
  • Jag har privatchaufför :)

    Votes: 6 6,2%

  • Total voters
    97
  • Poll closed .

Bryant

Medlem
Jag kom nyss på att man dock kan ta SJ tåg till Märsta från Sthlm C som tar 20min men kostar endast: 39 SEK enkel. Detta blir endast 78 SEK tur och retur.

Ungdomsbiljett? Annars kostar det väl 57?

I övrigt var det ett smidigt sätt. För egen del så ger tåget ingen vinst eftersom jag måste ta mig till centralen..
 
Last edited:

GOTATH

Medlem
Ungdom ja;) Skulle varit tydligare! Någon som vet om det går att använda loungen på Sthlm C om man kör 1 Klass på denna sträcka eller är det endast vid resa med snabbtåg?

Vad jag kan uttyda så ja; du har lounge!

Vem har tillgång till SJ Lounge?
Medlemmar i SJ Prio på Svart medlemsnivå, resenärer med biljett i 1 klass, resenärer med SJ Årskort, resenärer med SJ Årspendlarbiljett och 1 klass Eurail/InterRail pass har tillgång till SJ Lounge.
SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - På stationen
 

Dr. Miles

Expert
Om det är under veckodag och under arbetstid, får jag skjuts av mina kollegor.
Annars blir det antingen Pendeltåg + Upptåget eller taxi beroende på avgångs-/ankomsttider.

Det lönar sig aldrig att åka till stan och ta Flygbuss eller Arlanda Express för mig då jag bor i norr om Stockholm.
 

lonewolf

Medlem
Bokade nyss 1 Klass Stockholm-Märsta med SJ.:D Blir "många" SJ Prio poäng som trillar inom kort hoppas jag! Ska bli intressant att pröva något nytt än Arlanda Express upp till ARN.
 
Toppen