Hur ta sig till Bromma flygplats?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av FFlash, 21 September 2015.

1. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hittade inte tråd som skulle svara på min fråga

Hur kommer man billigt till BMA från Vikingline terminalen eller Siljaterminalen i Värtahamn (morgonbåt)? Jag vill inte åka taxi. Hoppas det finns alternativ till Flygbussarna. Jag bryr inte mig om jag behöver byta 2-3-4 gånger eller gå ett par kilometer.

Gus gillar detta.
  2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SL.se Finns även app Res i Sthlm
    (T-bana till Sundbyberg buss 152 alt Alvik buss 110 tar drygt 1 timme)

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett sätt - kanske inte det enklaste

Ta röd tunnelbana från Ropsten (mot Norsborg) till T-Centralen
    Byt till grön linje (mot Alvik/Åkeshov/Hässelby) till Alvik
    Ta buss 110 från Alvik till Bromma Flygplats

sl.se rekommenderar massa alternativ med allt från 48 till 68 minuter

Erik M gillar detta.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Befinner mig i samma sits. Har en tidig morgonavgång från Bromma kl 8.55 på en lördag i November. Första Swebus anländer till Cityterminalen omkring 6.30. Hur tar man sig ut kollektivt, utan att bli ruinerad. Eller vad kostar en Uber till Bromma?

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så dyr är väl inte flygbussen? 75kr från Cityterminalen. Den avgår också från Sundbyberg (55kr) och Kista (79kr). Kan det vara så att Swebus stannar i exempelvis Sumpan?

Annars gäller tipset sl.se även i detta fall. Grön linje till Alvik och därefter buss eller tvärbana+promenad skulle jag föreslå.

6. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tack för tipsen. Ska kolla Appar. Aldrig flugit ut från BMA så vill se den flygplatsen och samtidigt hämtar hem ett positioneringsflyg för att spara peng :)

7. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tunnelbana till Alvik, buss 112, tar drygt 30 min

8. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    google maps är också ett bra alternativ som ofta fungerar riktigt bra men man får "för mycket" förslag till rutter och i sådana här fall då man inte är van med lokaltrafik eller hur köpa biljetter osv så då är det bäst att fråga

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det är nog buss 110 om man vill komma hela vägen till flygplatsen. Buss 112 om man kan tänka sig gå. Men resan tar lite längre än 30 minuter då enbart bussen tar 20 minuter utom vissa turer som enbart tar 10 minuter då man skippar Ulvsunda Industriområde (Voltavägen). Tyvärr går 110 inte så ofta på lördagar: http://sl.se/ficktid/vinter/H110.pdf

Nemo gillar detta.
  10. Morgan

Morgan Medlem

Det går faktiskt också utmärkt att gå från Sundbyberg (SJ, pendeltåg eller blå linje) eller Abrahamsberg (grön linje)

Tar en knapp halvtimme och från Abrahamsberg är åtminstone första halvan hyfsat trevlig förbi en sjö.

Har man City Bikes-kort finns returstation pp Ulvsundavägen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!