Senaste nytt

Hur stor rabatt får man som CC-medlem när man bokar på Radissons hemsidor?

jsn

Medlem
Som rubriken lyder.
När man tittar på olika Radisson-hotell så visar de inte rumspriserna för CC-medlemmar om man inte är medlem, de säger bara att det finns sådana priser.
Jag är (ännu) inte medlem i CC, jag debiterar poängen till mitt EB-konto istället. Jag är inte jättesugen att registrera mig i ännu ett program om det bara ger någon enstaka procent i rabatt, men ger det 10+ procent i rabatt så blir det en annan sak.
Men hur stor rabatt får man som CC-medlem? ÄR det samma (i procenttal) för alla hotell eller är det individuellt mellan hotellen?
 

fcx

Medlem
Det skiljer absolut mellan hotellen, 5-15% skulle jag säga. Vid högtryck ges ingen rabatt. Ofta är det bara non-refundable som ger rabatt.

Det är ett ganska vettigt program i övrigt. Jag bor mycket på points+cash, och pointsdelen är ungefär de poäng man tjänar in på vistelsen, men då kapar man 300-500 kr/natt på priset.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

Homer

Medlem
Men, men, men du kan ju var CC medlem utan att samla Carlson poäng,
det är ju bara att välja miles i stället för poäng


Earning Preference: Club Carlson PointsAirline Miles/Points
Airline/Other Program:
Frequent Flyer/Other Program Number:
 

mha321

Medlem
Det skiljer absolut mellan hotellen, 5-15% skulle jag säga. Vid högtryck ges ingen rabatt. Ofta är det bara non-refundable som ger rabatt.
Jag tycker det på sistone har ökat med antal hotell som har fully refundable fortfarande med rabatten. Inte överallt förstås, men det är trevligt att se att det ökar.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

jsn

Medlem
Har nu anmält mig, och kollat ett par olika priser:
Vanderbilt i London i December, priset blev knappt 50kr billigare (men fortfarande över 1700kr/natt)
Radisson i Chicago verkar (enligt deras egen hemsida) ge ca 10% rabatt.
Så det varierar kraftigt.
 
Toppen