Hur spenderar jag bäst 13000+ American Airlines miles?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Bryant, 12 Mars 2012.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 13000+ American Airlines miles och jag undrar om det är dags för mig att göra mig av med dessa med tanke på American Airlines nuvanrande situation? En enkel med OW i europa kostar 10000 miles. Har ni några tips på hur jag kan bränna poängen på ett roligt/kreativt/tokigt sätt?

2. Om det var jag, så skulle jag fortsätta att spara AAdvantage miles.

Asia 2(Fjärran Östern&Sydostasien exkl. Japan, Korea och Mongoliet) och Oceanien award är en av de bästa award som finns i FFP marknaden.
    Mellan Kina och Tahiti i Business class kostar så lite som 35.000 miles per enkelresa.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

1 person likes this.
  3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så jag kanske ska köpa några miles och åka österut? :)

4. eller om du vill börja din resa från Sverige, kan du resa till Mellanöstern & Indiska subkontinenten för 30.000 American Airlines miles i Business class, 40.000 American Airlines miles i First class per enkelresa.

T ex kan du flyga Stockholm-(British Airways)-London-(EY)-Abu Dhabi med Etihad Airways

eller

Stockholm-(British Airways)-London-(9W)-Delhi/Mumbai med Jet Airways

Du kan självklart flyga med British Airways också, men då måste du betala bränsletillägg.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!