Hur spenderar jag 1.3 miljoner Amex Rewards-poäng?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Napapijri, 21 November 2012.

1. Napapijri

Napapijri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ursäktar på förhand om jag framstår som helt vilsen...

Jag har aldrig växlat in några Rewards-poäng, och alltså inte ens funderat på vilket värde det har. Om jag vill resa till New York någon gång i vår och jag vill spendera mina 1.3 miljoner Amex Rewards-poäng, hur gör jag detta så effektivt som möjligt?

ARN-NYC i C med British Airways kostar 30 000 Avios + £370, vilket alltså kräver 330 000 Reward points. Det känns som ett väldigt bra värde på det? I synnerhet om det krävs 90 000 Eurobonus-poäng (900 000 Rewards-poäng) för samma sträcka med SAS C? Eller har jag missuppfattat någonting? Det känns helt orimligt...

1 person likes this.
  2. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN-NYC kostar 110000 Avois+3932kr men då kan du ta stopover i London både dit och hem.

Själv hade jag satsat på en resa till Auckland eller Sydney med British Airways i C men det är ju jag det ;)

Last edited: 21 November 2012
  3. Napapijri

Napapijri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur missuppfattar jag detta?

4. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är avios required för "one-way". Dvs 110k för tur och retur + BAs saftiga bränslepålägg.

5. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en enkelbiljett du har sökt på men det kanske va det du vill ha men då kostar SAS 55000? har jag för mig, gjorde en dummy bokning. Så här ser det ut för en t&r bokning på Svenska British Airways sidan.

Avios price options
    110000 Avios + 3,932.00 SEK
    99000 Avios + 5,564.00 SEK
    84000 Avios + 7,880.00 SEK
    69000 Avios + 10,196.00 SEK
    58000 Avios + 11,826.00 SEK
    Price breakdown
    Avios per person Price per person Taxes, fees and carrier charges* per person Inclusive total
    1Vuxen 110000 0.00 SEK 3,932.00 SEK 3,932.00 SEK
    Total 110000 Avios + 3,932.00 SEK

6. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det för övrigt i princip helt omöjligt att hitta en C-biljett med SAS om man inte är fruktansvärt flexibel och det är tyvärr inte samma produkt man får heller.

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det ingen omväg via hotellprogram som man kan mjölka här?
    Dvs AMEX -> hotellprogrammet (med bonus) -> flygprogrammet?
    Jag har inga amexrewards alls så jag kan ha missuppfattat hur man kan utnyttja detta...

4 personer gillar detta.
  8. Jag hade väntat på en kampanj. I 2010 växlade jag 550 000 AMEX MR till 50 000 British Airways Miles som det var då (Avios nu). Då fick jag 100% bonus så det blev 100 000 miles/Avios.

Det kommer kanske någon 30-50% på British Airways eller FlyingBlue.

Ett annat alternativ jag har använt är Flying Blue Promo@wards. Saknade 10 000 Miles för en resa till CUR. Förde över 110 000 AMEX MR. Tog 2 dagar. Med det du har kan du kanske hitta 2 biljetter med AF/KLM till en bra destination.

1 person likes this.
  9. Uppskattar detta inlägg.

Rätt inställning till situationen.

Skicka ett PM om du kommer på något :)

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Googla på "amex rewards transfer bonus", just nu hittar jag inget aktivt här men det dyker säkert upp, det har varit upp till 50% extra avioser

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!