Hur snabbt uppdateras statusen?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av OSL_Commuter, 30 Maj 2014.

1. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Jag passerade gränsen för GOLD iom min sista resa. TP visar 1600 men status säger silver. Hur snabbt ändras denna? Vill gärna tillbaka till GOLD inför min returresa. Känns bra att komma tillbaka till Gold efter varit Silver ett år..:)

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan ta ett par dagar. Men det bör trilla in ganska kvickt om du har 4 kvalificerande flighter.

3. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Hmm,

så här står det.

With Gold membership you can choose seats for free, for you and your travel party, when you make your booking.
    View all Gold benefits

You have achieved Gold membership.

Samtidigt som statusen visar Silver, mao borde jag vara home free för returen imorgon eller på Söndag ifrån IAD?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen, men oavsett så spelar det inte så stor roll i praktiken. Skillnaden mellan silver och gold är ju inte direkt stor.

5. Är inte skillnaden att man som gold kommer in i first class loungerna?

6. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Prexis varför jag vill ha det klart till min hemresa...:)

7. Treo

Treo Medlem

Så där har det varit för mig också flera gånger (vid olika trösklar), men det har alltid blivit rätt på boardingkortet. :eek:
    Ännu en "minor flaw" på hemsidan är min gissning ...

8. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer stå rätt på boardingkortet.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som upplagt för besvikels mao. Min erfarenhet från USA är att skillnaden är extremt liten. På LHR är Galleries First att föredra, men där har man ju oftast inte supermycket tid.

10. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Nja, jag har 4 timmar att slå ihjäl på LHR, så då är det värt det. Jag har varit BAEC gold tidigare & vet vad som väntar. Så det är ingen risk för besvikelse ifrån min sida..:)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!