Senaste nytt

Hur snabbt uppdateras statusen inom oneworld?

lunne

Medlem
Javisst! Senast när jag flög med TAM och LAN i Brasilien och Argentina i Juni (har bara flugit Star Alliance sedan dess). Vet inte om det har något med att jag fick min status via den där kampanjen som American Airlines hade förra hösten.

AA-kampanj förra hösten

Bör inte spela någon roll. Jag fixade mitt EXP genom den här kampanjen och jag har inte haft några problem efter det initiala problemet med BA Galleries som jag beskrev ovan.

Har du hört med AA Platinum Service vad de säger om ditt problem?
 

AABack2ARN

Medlem
Hur man fått sitt medlemsskap borde inte påverka vad som står på boardingkorten. Det är lite olyckligt att man på andra bolags bokningssidor inte kan se vad de bolagen tror att man har för statusnivå utan först vid utskrift av boardingkortet. Och där verkar det vara lite slumpmässigt.

Frun har i stort sett aldrig problem med att få utskrivet att hon har AA Platinum (Sapphire) medan för mig med EXP (Emerald) är det kanske i 1 fall av 4 inte utskrivet någon status alls när jag flyger med BA eller AY. När jag sedan ber om ett nytt boardingkort på flygplatsen kommer det ut med korrekt status.
 
Har du hört med AA Platinum Service vad de säger om ditt problem?

Nej, jag har som sagt inte flugit så mycket med Oneworld i år ändå så jag har inte känt att det har varit något större problem mest bara lite underligt att det fortfarande ligger kvar den gamla statusen någonstans i något system. Själva miles-krediteringen sker ju sen ändå som den ska och jag har ju kortet att visa upp för lounger osv.
 

lunne

Medlem
Nej, jag har som sagt inte flugit så mycket med Oneworld i år ändå så jag har inte känt att det har varit något större problem mest bara lite underligt att det fortfarande ligger kvar den gamla statusen någonstans i något system. Själva miles-krediteringen sker ju sen ändå som den ska och jag har ju kortet att visa upp för lounger osv.

Ett problem om din status inte slår igenom hos de andra bolagen borde ju vara att du missar eventuella chanser till op-up, och det är ju lite tråkigt.
 
Toppen