Senaste nytt

Hur snabbt får man tillbaka poängen?

Canadien

Medlem
Hmm känner mig som en idiot här. :) Är ganska ny på detta....

Award?

Jag har en 2-4-1 som ska användas i detta. Med mina poäng kan jag således flyga familjen på 4 pers t/r till NY för poängen. Missar jag något?

Jag tror att du missförstått då. Har du hittat 4 platser via SAS awardsökning - bästa pris till New York?
Om Ja, så kostar det isåfall 60.000 poäng per person i ekonomi, men med en 2-4-1 så får du 50% rabatt för upp till 2 personer. Om dessa två är två vuxna och de andra är två barn under 12 så blir totalen
30+30+15+15 = 90.000 poäng. Detta går inte att delbetala med pengar, du måste ha alla poängen för att kunna boka.
 

Canadien

Medlem
Men sista biljetten som är betald med både poäng och pengar avbokas och bokas igen när saldot fyllts på.

Läste lite noggrannare nu, det är nog här du missat. Om du bokar en ensam biljett för cash+poäng så bokas denna som en helt vanlig cashbiljett, du "reserverar" alltså inte en biljett ur awardinventoryt.

Det finns alltså rena poängbiljetter (awards), som är svåra att få fatt i då de är åtråvärda eftersom det t ex bara kostar 100k poäng t o r i Business till USA.

Sedan finns det vanliga biljetter, säg samma business till US för 20.000 SEK, dessa kan delbetalas med poäng men kostar då ca 200.000 poäng, och 2-4-1 gäller inte på dessa cash+points.
 

Niklas_M

Ny medlem
Tack..jag har nog lite mer koll nu.
Köpte till poäng och således kommer allt betalas med poäng.
Ska in och boka något nu.

Stort tack alla som hjälpt en nybörjare :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Najk

Medlem
Om Ja, så kostar det isåfall 60.000 poäng per person i ekonomi, men med en 2-4-1 så får du 50% rabatt för upp till 2 personer. Om dessa två är två vuxna och de andra är två barn under 12 så blir totalen
30+30+15+15 = 90.000 poäng.

Ska vi vara korrekta så kostar barnen 30k poäng och inte 15k. 60k är för vuxen och barn under 12 har 50% rabatt på SAS metall dvs
30+30+30+30=120.000 poäng med 1st voucher
 
Toppen