Senaste nytt

Hur slingas SAS olika destinationer?

Brandten

Medlem
ARN-HKG-ARN-ORD-ARN
ARN-LAX-ARN-NYC-ARN

Någon som kan slingorna för CPH, OSL också? Nyfiken på hur dagens SK943 går och vilken kärra som tar den rutten.
 

palmen

Moderator
ARN-HKG-ARN-ORD-ARN
ARN-LAX-ARN-NYC-ARN

Någon som kan slingorna för CPH, OSL också? Nyfiken på hur dagens SK943 går och vilken kärra som tar den rutten.
Köpenhamn och Oslo slingar Miami och Boston mig veterligen.
Vet att detta diskuterats i någon annan tråd förut om att det var rotation enligt något schema mellan SFO, PVG, PEK, NRT.
New York och Chicago har gått med samma maskin normalt sätt.
 

KalleSus

Medlem
Det här har nog inte ens SAS själva någon regel för. Det enda man kan säga säkert är att SFO, NRT och PVG är lagda så att dessa kan slingas med 4 maskiner (CPH-SFO-CPH-NRT-CPH-PVG-CPH-natt i CPH och sen ett nytt varv).
CPH-ORD och CPH-PEK klarar en tur och retur med samma maskin på ett dygn (liksom alla 330-linjer från CPH). Det innebär att en maskin kan gå ett varv på storslingan, och sen, i stället för natt i CPH, gå in på PEK - och kanske bli fast där ett antal dagar.
Vidare kan ORD brytas in i slingmönstret mellan SFO och NRT.
Dessutom tursätts CPH-ORD till och från med 330 (kolla i Expertflyer) och NRT beflygs inte på tisdagar under vintersäsong, vilket förändrar slingningen.

@Brandten Enligt Expertflyer är dagens 943 en 340 med ny inredning - och det kan inte vara OY-KBA, OY-KBC, OY-KBM (på väg från Asien) och inte heller LN-RKF (flyger 935 idag) eller LN-RKG (flyger 939 från ARN). Återstår: OY-KBD eller OY-KBI - en tar Chicago, en Tokyo!

Edit: Som jag skrev alldeles nyss: Tokyo har ingen avgång idag, så den ena av ovanstående tar ORD, den andra blir kvar i CPH eller sätts in på 997 eller 995.
 

Griffin

Medlem
Känner alltid RKP-rädsla varje gång man har en kommande långflygning från Kastrup under morgondagen och hon står på marken i Köpenhamn..
 

KalleSus

Medlem
Går inte att ange några slingningsregler just nu. Det enda som nästan är säkert är att 940 tar 903. Och när 939/940 försvinner om två veckor gäller säkert helt nya regler.
På sistone har dessutom 945/946 flugits med 330 classic som ju inte normalt sett slingas med 939.
 

lucasd

Medlem
Går inte att ange några slingningsregler just nu. Det enda som nästan är säkert är att 940 tar 903. Och när 939/940 försvinner om två veckor gäller säkert helt nya regler.
På sistone har dessutom 945/946 flugits med 330 classic som ju inte normalt sett slingas med 939.

LN-RKM verkar ju köra 945/946 själv och har så gjort några dagar. Lär blir två 330 Classic som kör 903/904 respektive 945/946 själva.

Sen efter tidtabellsförändringen för 903/904 kan det säkert ändras igen.
 
Toppen