Det här har nog inte ens SAS själva någon regel för. Det enda man kan säga säkert är att SFO, NRT och PVG är lagda så att dessa kan slingas med 4 maskiner (CPH-SFO-CPH-NRT-CPH-PVG-CPH-natt i CPH och sen ett nytt varv).
CPH-ORD och CPH-PEK klarar en tur och retur med samma maskin på ett dygn (liksom alla 330-linjer från CPH). Det innebär att en maskin kan gå ett varv på storslingan, och sen, i stället för natt i CPH, gå in på PEK - och kanske bli fast där ett antal dagar.
Vidare kan ORD brytas in i slingmönstret mellan SFO och NRT.
Dessutom tursätts CPH-ORD till och från med 330 (kolla i Expertflyer) och NRT beflygs inte på tisdagar under vintersäsong, vilket förändrar slingningen.
@Brandten Enligt Expertflyer är dagens 943 en 340 med ny inredning - och det kan inte vara OY-KBA, OY-KBC, OY-KBM (på väg från Asien) och inte heller LN-RKF (flyger 935 idag) eller LN-RKG (flyger 939 från ARN). Återstår: OY-KBD eller OY-KBI - en tar Chicago, en Tokyo!
Edit: Som jag skrev alldeles nyss: Tokyo har ingen avgång idag, så den ena av ovanstående tar ORD, den andra blir kvar i CPH eller sätts in på 997 eller 995.