Senaste nytt

Hur skulle du bränna 130 000p på SAS/Star Alliance under 2016?

RickardG

Medlem
Aha, inte lika lätt som på BA alltså. Blir väl olika bokningar antar jag.
Med dina förutsättningar skulle jag boka två biljetter i GO till USA med SAS till New York eller Washington, och sedan ta er vidare med separat inrikes (betald eller med poäng) till södra USA för värme och sol. Då får du hyfsad valuta för poängen.
 

Totopez

Medlem
Mitt tips är att boka en betald resa till USA i ekonomi, och sedan försöka uppgradera med poäng. Om ni för över eller samlar poäng så att en av er har 80k så kan ni försöka uppgradera till C ena vägen och Y+ andra. Det finns ingen garanti att det går, men jag har bara misslyckats en enda gång.
 
Vad händer om man skapar ett faniljekonto - är det bara de nya kommande poängen som förs över?
Det officiella svaret är precis som sagt ovan Ja. Men inte en regel utan undantag. Jag och ett par andra har fått alla befintliga poäng från familjekonton överförda någon månad efter registrering (tror det blev en total tömning av mina medlemmars konton i samband med första aktiviteten efter registrering) men det ska som sagt inte gå till så.
 

Anton

Medlem
Sol och värme - SAS börjar flyga på Miami... borde vara 60k poäng pp i Economy.

Med dina förutsättningar skulle jag boka två biljetter i GO till USA med SAS till New York eller Washington, och sedan ta er vidare med separat inrikes (betald eller med poäng) till södra USA för värme och sol. Då får du hyfsad valuta för poängen.

Tack för tipsen! Har varit i Kalifornien 2012 samt Florida 2013 och 2014. En ny USA-resa ligger nära till hands. Vad gäller Florida känns det nästan onödigt att bränna alla poängen dit när ex BA har biljetter för ca 3 500sek.
 

palmen

Moderator
Tack för tipsen! Har varit i Kalifornien 2012 samt Florida 2013 och 2014. En ny USA-resa ligger nära till hands. Vad gäller Florida känns det nästan onödigt att bränna alla poängen dit när ex BA har biljetter för ca 3 500sek.
Det är av den anledningen som de flesta anser att det är dåligt värde att nyttja sina poäng för att flyga economy, besparingen är oftast inte direkt stor.
 

RickardG

Medlem
Tack för tipsen! Har varit i Kalifornien 2012 samt Florida 2013 och 2014. En ny USA-resa ligger nära till hands. Vad gäller Florida känns det nästan onödigt att bränna alla poängen dit när ex BA har biljetter för ca 3 500sek.
Ja att använda bonuspoäng till long haul i ekonomi är sällan optimalt.
 
Toppen