Senaste nytt

Hur skriva sitt Eurobonusnummer hos Lufthansa?

A

Aurora

Guest
Der findes kun en måde: EBXYYYYYYYYY

På lufthansa.com? Så da fyller jeg inn EBX (med x?) også tallene? Men det er jo 3 "tabs" å fylle inn tall i, skal det være noe spesifikt antall inne i hver tab?

EDIT: Fungerer ikke å bare skrive inn ebx********* .... bah.
Og lot.com lar meg ikke logge inn overhodet, har prøvd i firefox, chrome og safari nå.
 
På lufthansa.com? Så da fyller jeg inn EBX (med x?) også tallene? Men det er jo 3 "tabs" å fylle inn tall i, skal det være noe spesifikt antall inne i hver tab?
Åhhh gud...! Det er vel fordi Miles&More-numre har en absurd mængde cifre...

Det er ganske længe siden jeg sidst har fløjet med Lufthansa så hvordan det specifikt gøres hos dem husker jeg ikke. Man bør dog altid tilstræbe at få både prefiks og cifrene med. Måske kan man skrive "EBXY_YYYY_YYYY".

Noget andet, det er ikke fordi man skal vælge "SAS EuroBonus" i en drop-down menu eller lignende?

Edit X udskiftes med B, S, G eller P afhængig af stauts niveau :)
 
A

Aurora

Guest
Åhhh gud...! Det er vel fordi Miles&More-numre har en absurd mængde cifre...

Det er ganske længe siden jeg sidst har fløjet med Lufthansa så hvordan det specifikt gøres hos dem husker jeg ikke. Man bør dog altid tilstræbe at få både prefiks og cifrene med. Måske kan man skrive "EBXY_YYYY_YYYY".

Noget andet, det er ikke fordi man skal vælge "SAS EuroBonus" i en drop-down menu eller lignende?

Edit X udskiftes med B, S, G eller P afhængig af stauts niveau :)

Jepp...

Det er drop-down meny med "Eurobonus"-valg.

Nå har jeg prøvd
EBSxxxxxxxx uten å dele det opp mellom de tre tabsene (hver tab tar 5 characters)
xxx xxx xxx (altså dele bare ebnret opp i 3)
xxxxx xxxx (altså dele opp i 5 i første og 4 i andre tab)
EBS i første tab xxxxx i andre tab xxxx i tredje tab

Ingen ting fungerer. Meh! :D
 

Nystrom

Medlem
Vet inte vad som är problemet men för mig är det ingen konst. Jag ställer pekaren till vänster och sedan skriver jag EBPNNNNNNNNN. Att det ser lite skumt ut på LH sida kan jag hålla med om men systemet köper inmatningen!
 

AABack2ARN

Medlem
Kan inte påminna mig att jag någonsin skrivit något annat än EBG99999999. Har något ändras sig på Lufthansas bokningssidor nyligen?
 
A

Aurora

Guest
Problemet er nå lokalisert. Jeg har et mellomnavn registrert i bookingen gjort hos reseselskapet på jobb (da det jo skal stemme med passinfo) som jeg inte har reggad i eurobonus-profilen min. Så navnene matcher ikke, og man får feilmelding.

Alt man skal plages med i denne verdenen #firstworldproblems

Får be pent om å få lagt inn EBnret ved innsjekk.
 
Last edited by a moderator:

Jensik

Medlem
Problemet er nå lokalisert. Jeg har et mellomnavn registrert i bookingen gjort hos reseselskapet på jobb (da det jo skal stemme med passinfo) som jeg inte har reggad i eurobonus-profilen min. Så navnene matcher ikke, og man får feilmelding.

Alt man skal plages med i denne verdenen #firstworldproblems

Får be pent om å få lagt inn EBnret ved innsjekk.

Min kollega hade exakt samma problem med SAS och sina flygningar bokade med AMEX Global Business Travel. Han kunde inte lägga till sitt EBnr i AMEX profil.
Jag kollade på det och såg att han hade Förnamn Mellannamn Efternamn Efternamn registrerat med SAS EB och bara Förnamn Efternamn på sin AMEX profil.
Han var tvungen till att ändra så att namnen matchade på både EuroBonus och AMEX efter det fungerar det fint.
Skulle rekommendera dig att göra det samma.
Jag har inte mitt mellannamn med i varken i min EB eller AMEX Travel profil och har inte haft några problem när jag rest inom Europa eller till USA.
 
Toppen