Hur ska man skriva in sitt EUROBONUSnummer hos Aegean och andra star-bolag?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av WorthlessDJ, 8 Juli 2014.

1. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan forumet!

Det är alltid lika kul att man nästan omedelbart blir dirrigerad till BC när man googlar om bonuspoäng och dylikt.

Däremot verkar jag inte hitta svaret på min fråga som just nu är:

Ska flyga en trevlig liten trip nu på fredag mellan 4 länder på 2 dagar. Ska jag skriva in mitt eurobonusnummer som EBBxxxxxxxxx eller xxxxxxxxx när jag valt bonusprogram i rolldownmenyn?

MVH

1 person likes this.
  2. FlyingFire

FlyingFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EBBxxxxxxxxx

Eller för att undvika problem, efterregistrera milesen. Är nog säkrast om du är osäker.

Last edited: 8 Juli 2014
  3. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FlyingFire: Ok, är du helt säker, eller är det generellt så man ska fylla i det om detta alternativ finns?

Valde EBBxxxxxxxxx men kan gå in och ändra nu.

MVH

4. Christian R

Christian R DYKWIA

Du skal skrive både tal og bogstaver!

Gem altid boarding passene til du ser pointene på din konto.

5. FlyingFire

FlyingFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har förvisso aldrig flugit med Aegean (även om jag sitter med deras *A-guldkort), men när jag flugit med SAS och registrerat Aegeans kort har jag valt "Miles&Bonus" i roll-downlistan och bara skrivit xxxxxxxx i rutan för nummer. Men som sagt, osäker = efterregistrera milesen.

Edit: Eller som Christian R skriver, skriv det som står på ditt kort. Är nog mest sant.

6. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för era svar!

Valde ju EBBxxxxxxxx och det gick inte att ändra nu, men sparar såklart alla boardingkort (börjar bli en del nu)

Det här forumet äger!

MVH

2 personer gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du ska, precis som Christian R säger, skriva både bokstäverna och siffrorna. Detta gör att du måste "ändra" om din status förändras, precis som M&M ger ett nytt medlemsnummer när man byter status.

8. Christian R

Christian R DYKWIA

Jo. Da det blev designet var der en god forklaring, men det er der mig bekendt ikke længere.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!