Hur ska man hantera att en bokning gått sönder?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av agehall, 9 Januari 2014.

  1. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Igår bokade jag en fin resa till USA (med pengar). Allt såg helt fint ut och jag valde lite säten etc.

    När jag nyss loggade in för att titta på min bokning så ser jag till min förskräckelse att den är heltrasig! Det saknas tre flighter och två American Airlines-flighter står som cancelled. Jag har dessutom fått en annan bokning på mitt BAEC konto som är *nästan* som min resa skulle vara, förutom att ett par fligher är fel och det har tillkommit en extra ARN-HEL.

    Nog för man ska hålla koll på sina bokningar, men det här liknar ju ingenting! Jag sitter och försöker få tag på British Airways i USA nu för att höra vad i h-vete de gjort. Men vad kan man göra i det här läget? De verkar ju ha misslyckats med att biljettera och istället gjort en massa annat guck som jag inte vill...
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack gode gud för Singapore! De pratar bra engelska och gör det man ber dem om!

    Ordningen återställd och förbättrad.
     
    1 person likes this.
  3. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ouch, nu börjar jag ta skärmskott hädanefter. Skönt att det löste sig.
     
  4. Fick du reda på orsaken till strulet?
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt. Jag satt en timme i telefon med killen och han försökte förtvivlat förstå vad som hade hänt men det enda vi kunde komma fram till var att det verkade ha blivit något strul med betalningen, så det blev inga biljetter utställda. Han kunde dock inte se varför det strulat mer än vanligt och han kunde inte heller förklara varför orginalbokningen gått sönder och jag dessutom fått en ny bokning som var nästan rätt.

    Killen var dock väldigt trevlig och hade en väldigt lättsam ton. När vi närmade oss slutet av samtalet och han skulle dra alla biljettregler för mig så försökte jag avböja och förklarade att jag kunde dem utantill vid det här laget. Då utbrister killen "Mr Agehall, after having spent an hour on the phone with you, I would expect nothing less!". Det hela slutade med att jag drog reglerna för honom...

    En sak som kan vara värd att veta, var att bokningen blev avsevärt dyrare när Singapore skulle biljettera. Valutakonverteringen gjorde att den blev ca 5% dyrare. Jag var på väg att ge honom ett kreditkort när jag kom på att fråga ifall han kunde sätta bokningen på hold så att jag kunde ringa ett lokalt nummer och biljettera när de öppnar. Till min förvåning var det inga som helst problem! Så nu har jag precis pratat med British Airways i *wherever de sitter när man ringer det svenska nummret* och biljetterat med mitt British Airways Visa istf mitt AmEx.

    Under tiden jag pratade med killen i SIN så fick jag också en snilleblixt och gjorde om resplanen lite, så nu blir det F på utresan!
     
    9 personer gillar detta.
  6. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Gjordes första bokningen online eller per telefon?
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Allt via telefon. Det är för många flighter för att det ska gå att boka online. Och dessutom vill jag ha rätt flightnummer på allt.
     
  8. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    dvs American Airlines flightnummmer för maximalt med tier points inrikes USA?
     
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ofc :)

    Och Finnair via HEL i Europa.
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Relaterat - jag börjar vakna ur dimman - (Det är jobbigt att inse att bokningar är trasiga kl 02 på morgonen när man borde sova!) och inser att snubben jag snackade med inatt påstod att BA2 gör ett stopp på SNN. Men det stämmer väl inte!? Det är väl bara BA1 och 3 som gör, eller?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×