Hur ska jag göra?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av MolleX, 24 Augusti 2015.

1. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått den stora äran att börja pendla Copenhagen-Tallinn på veckobasis med Estonian Air, med billigaste biljetten så klart. Nu har jag upptäckt att poängen jag får på ett år kommer inte räcka till EBG, och eftersom mina flygningar inte räknas så blir det svårt.
    Har ni förslag på hur man kan optimera? Funderar nästan på att flyga via Sthlm då en resa blir med SAS inrikes och då kan jag få ihop 45 resor på ett år enkelt.

Last edited: 24 Augusti 2015
  2. HCW

HCW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad flyger du med? Om jag fattar rätt flyger du inte med SAS? Vad ska du då med EBG till?

3. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja förlåt var otydlig, jag flyger med Estonian Air som har Eurobonus som sitt medlemsprogram.

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du skall flyga billigaste biljetten.
    Hur löser du det om du åker via Stockholm? Och hur får du till inrikes SAS om du flyger från Köpenhamn ?

5. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej inte inrikes utan jag får en SAS flight och då räknas den :) massa fel får snart börja läsa vad jag skriver :)

6. Wendestam

Wendestam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skaffa ett Amex Elite, då har du 20.000p grundpott. Bokar du sen inte de allra billigaste biljetterna kan du ju få 500p/sträcka i stället för 250p.

upload_2015-8-24_17-16-42.png

Annars får du väl stötta med ett MR till andra sidan jorden :D

7. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte se bokningsklass när jag bokar. Och även om jag får 500(=625) så räcker det inte :)
    Så det lutar åt MR några gånger istället :)

Wendestam gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!