Hur sista minuten har ni bokat award?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Avgeek, 30 Juli 2016.

1. Avgeek

Avgeek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom och tänka på att makten i poäng är flexibiliteten som låter en boka till samma pris några timmar innan avgång.

Min absolut sista minuten resa bokad med poäng var då jag var bjuden på svensexa i NYC men inte kunde komma pga andra åtaganden som ändrade sig sista minuten. Jag packade snabbt (på 20 min), satte mig i en taxi och ringde för att boka. Detta var cirka 2 timmar och 30 min innan första flyget från Arlanda skulle gå. Stod vid SK counter 1 timme 50 min innan avgång, och de såg inte biljetten och jag fick panik. 5 min efter med lite refresh var jag klar för avgång.

Juraj, MartinH, FF#1 och 6 andra gillar detta.
  2. 6 timmar före avgång jag har gjort för en långresa.

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013 | Sida 45 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

För korta resor inom Europa har jag bokat en bonusresa inom en timme - 2 timmar från avgång.

3. Award380

Award380 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ca 4 timmar för en europa-resa.

BCSkier gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att nämna namn vet jag en som gjort bokning ca 75 minuter innan avgång på en Europa one way :)

5. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög från Stockholm till Vilnius över dagen för några år sedan. Hemresan från Vilnius till Stockholm var vid 19-tiden men jag var på flygplatsen redan vid 14-tiden. Såg att det skulle gå en SAS flight till CPH inom ca 1h. Gick för skojs skull in och kolla pris och tider och såg att det fanns bonusbiljetter via CPH till ARN för typ 5-6000 poäng. Bokade och var hemma innan kl 19.

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Knappast ovanligt. Det finns nog en del som missat en flight och panikbokat en ny flight med poäng. I det läget blir det helt plötsligt bra användning.

palmen och agehall gillar detta.
  7. Jag kommer inte ihåg detaljerna kring varför ordinarie biljett strulade med direkt flighten till Paris från Arlanda, men fick boka en bonusresa för resesällskapet vid incheckningen. Efter ombokning av min biljett och en bonusresa-bokning fick vi ta extra hoppet via Köpenhamn, och flighten avgår om 30 min. SAS personalen briljerade denna dag.

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Precis vad som hade hänt

9. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Händer lite då och då att jag bokar samma dag - kortast ca 45 min innan avgång då ett flyg med annat bolag var inställt och jag behövde komma fram.

jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!