Hur ser man till att US Airways Dividend Miles inte förfaller?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Swisser, 1 September 2012.

1. Swisser

Swisser Medlem

Jag har precis köpt lite miles i US Airways Dividend Miles promotion under augusti månad.

När jag sedan försökte hitta information hur länge Dividend Miles gäller och vad man kan göra för att förlänga dem hittade jag endast denna information på deras webbsida:

"Miles are subject to forfeiture if no miles have been earned or redeemed within a consecutive 18-month period. Flight mileage credits are earned when an itinerary is flown; miles are considered redeemed at the time an award is ticketed".

Vad betyder detta konkret?

Kan jag endast förlänga livslängden på min miles genom att kreditera miles från någon Star Alliance flight eller genom att utnyttja några av mina miles genom att redeema dem inom 18 månader från köpdatum?

Räknas inte köp av miles, kreditering av miles vid hotellvistelser eller bilhyra som aktiviteter som förlänger livslängden på Dividend Miles på mitt konto?

Hur gör ni för att se till så att era US Airways Dividend Miles inter förfaller? Tacksam för bra tips från er som har erfarenhet av detta program.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köp mer miles var 17e månad. ;) Då slipper du problemet.

3. ett alternativ är att gå med i nån av de quiss som cirkulerar med jämna mellanrum.

4. Swisser

Swisser Medlem

Tack för inputen!

Enl agehalls svar så gäller alltså köp av miles som en intjäningsaktivitet. Det är mycket bra.

Jag vet ej vilka "quiss" Ubbe menar och om de räknas som intjäningsaktiviteter. Kan någon exemplifiera!

Finns det några andra enkla sätt att hålla liv i sina US Airways Dividend Miles, så att de inte blir ogiltiga efter 18 månader? Hur gör ni andra med US Airways Dividend Miles konton för att hålla liv i era miles?

5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpa, flyga, ta ut resor, eller handla på någon shoppingsite som är kopplad till USDM, är väl de enklaste alternativen.

6. Google Calendar is your friend. :)
    Sätt på påminnelse var 12 månader så kan du göra något åt under sista 6 månader.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!