Senaste nytt

Hur söker man upp sitt klagomål i efterhand med CaseID?

FFlash

Medlem
Jag har en klockren inställning av flyg -case där SAS vägrar att betala ersättning och nu skall det härjas.
Hittar dock ingen väg att gå tillbaka till det ursprungliga klagomål som jag gjorde på SAS customer care formen och erhöll mitt CaseID, någon som vet?
Eller är det bara att svara direct på den mail som kom från SAS? I det fallet också skulle jag vilja läsa åter hur jag skrev i mitt klagomål.

Tack :)
 

pohu

Medlem
Jag brukar svara direkt på mejlet som de skickat ut till mig och har aldrig haft några problem med att få svar tillbaka i samma mejltråd. Jag vill även minnas att de skickat med mitt "orginalklagomål" som bilaga på första svaret.

Hoppas det är till någon hjälp! :)
 

TheHelper

Ny medlem
Om du svara på det mail du har fått och inte ändrar i ämnesraden så brukar det inte vara några problem.
Om du frågar efter dit orginalklagomål så skickar dem texten till dig.
 

FFlash

Medlem
Tack för svaren :) :)

Gillar inte så mycket att ha CaseID om man inte gör nån nytta med den. Hos andra bolag brukar man kunna dra upp sin case mha kod/nummer vilket underlättar behandlingen.
 

mha321

Medlem
Tack för svaren :) :)

Gillar inte så mycket att ha CaseID om man inte gör nån nytta med den. Hos andra bolag brukar man kunna dra upp sin case mha kod/nummer vilket underlättar behandlingen.

Vilka andra bolag?

Jag tycker också det vore mycket bättre om man kunde göra det men kan till skillnad från dig inte dra mig till minnes att jag någonsin sett någon som haft det. Så frågan är om vi varit på olika bolag eller om jag bara letar dåligt :)

(caseid betyder väl för övrigt visst något - ringer man kan de väl ta fram på det? Likaså om man mailar "manuellt" och skriver det?)
 

Daichan77

Medlem
Jag letade för några veckor sedan efter mitt case som jag inte kunde hitta någonstans(alltså jag hade mitt caseid men kunde inte hitta orginal texten).

Det skulle helt klart vara en förbättring om man kunde se vad ens ursprungliga klagomål var och vad SAS har svarat, alltså det borde fungera som ett vanligt ärende hanteringssystem.
 

uprof

Medlem
Medhåll! Sitter och funderar på de specifika detaljerna efter att SAS hänvisar till KLM, som vad jag minns inte hade något att göra med den aktuella flighten. Det var en flight från AMS så möjligen drar SAS en rövare men jag hade bokat en SAS-flight och satt på ett SAS-plan.
 

M.K

Medlem
Gick in via min personliga länk nu ikväll (igen) och ser att allt är blankt. Bra eller dåligt tecken efter snart åtta veckors väntan?
 

ekf

Medlem
Gick in via min personliga länk nu ikväll (igen) och ser att allt är blankt. Bra eller dåligt tecken efter snart åtta veckors väntan?
Jag väntar på återbetalning av WiFi-kostnad (systemet förstod inte att jag reste i plus och cc hade inte tid med mig) från tidigare i juni, blankt även för mig ikväll. De kanske har lagt ner claims-avdelningen? ;)
 
Toppen