Hur säger man upp sitt SAS Amex-kort?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Aurora, 21 Augusti 2016.

1. Aurora

Aurora Medlem

Hvordan sier man opp sitt kort? Må man ringe inn til amex?

rosenstam och blobloblo gillar detta.
  2. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min mamma sa just upp sitt kort som jag övertalat henne till att ta, man ringer säger att man inte använder det så är det klart.

ollek gillar detta.
  3. Aurora

Aurora Medlem

Kan man sende epost?

4. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde, inga problem, fick innestående årsavgift tillbaka, går nog nye att mejla då de vill ha säkerhetsfrågorna (mammas födelsedag eller liknande)

5. Gus

Gus Medlem

Lånar tråden för en fråga...

Jag har ett amex premium med ett extrakort kopplat till min fru. Min fru har också ett amex premium, med ett extrakort till mig.

Vi har båda kommit upp i vår voucher i år. Vi har en resa bokad med frugans huvudkort i november och en resa med mitt huvudkort i januari. Jag har precis pratat med solid försäkring (amex försäkringsbolag) och de säger att så länge man har ett aktivt amexkort så gäller försäkringar.

Nu till min fråga. Visst bör jag säga upp ett av våra huvudkort? Dels får vi ju tillbaka några slantar på redan inbetald årsavgift och dels kan man ju göra en ny värvning i sinom tid. Några synpunkter?

6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man har spend för att komma upp i två vouchers så kanske man vill behålla bägge huvudkorten för att få två vouchers även nästa år, alternativt säga upp ena huvudkortet och uppgradera det andra till elite.

7. Aurora

Aurora Medlem

Sukk. Ikke mulig å komme gjennom på telefon i dag....

8. martin.agren

martin.agren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att enklast och smidigast har varit att skicka ett brev med kortet ituklippt och ett papper med "Jag söker härmed upp mitt AmEx-kort. Namnteckning, ort datum personnummer och namnförtydligande". Funkat hur bra som helst tre gånger.

9. martin.agren

martin.agren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Adress:
    American Express, Kundservice
    American Express Services Europe Ltd
    SE-106 82 STOCKHOLM

10. CLAES OSCARSSON

CLAES OSCARSSON Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sa upp mitt amex på tel.inga problem.De bad mig klippa det och skicka in.Testade att icke,skicka in det.Har inget hört,det är två år sedan.

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!