Senaste nytt

Hur reserverar man sittplatser med Asiana flighter?

Dr. Miles

Expert
Ahh, jag åker OZ106 (Boeing 747-400 Combi) så där har man kanske F stol till C?

Kanske du har samma tur som David har haft?

http://www.businessclass.se/reserap...es-singapore-nh-all-nippon-airways-japan.html

Seoul (ICN)-Hong Kong (HKG) med Asiana Airlines (OZ) i Business
.
.
Jag bad om fönsterplats och då det var en 747 så önskade jag även att få sitta på övervåningen. Jag blev då informerad om att de har en första klass i nosen och då de inte erbjuder någon första klass så kan jag som business classpassagerare sitta där. Övervåning blev plötsligt mindre viktigt och jag fick 02F och livet kändes lite bättre genast.
 
Åker man C i OZ106 får man alltså sitta i First säten med stor sannolikhet? (Enligt KVS är det 747-400 Combi)

Hos LifeMiles är ICN-NRT följande priser:

ICN-NRT, 15.500 Miles + 392$ i First
ICN-NRT, 11.500 Miles + 297$ i Business

Då kan man ju lika gärna boka Business och spara cirka 1000 SEK totalt och dessutom åka på en klart bättre avgångstid.
Är det stor skillnad på C och F lounge @ ICN?

I värsta fall om det inte blir F stolar så överlever man nog ändå. :)

Edit: Enligt SeatGuru så har dock OZ 747-400 Combi Business Class på övervåningen?
http://www.seatguru.com/airlines/Asiana/Asiana_Boeing_747-400_combi.php

Om så är fallet det ju konstigt att @jumbooze får sitta i 2K?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Kan bekräfta att businessclass är på övervåningen på 747-400 Combi med OZ.
Bakom F på nedervåningen var det i alla fall economy och jag såg ingen businesskabin så den måste varit en våning upp :)
 
Hej,

Det är stor skillnad på First Class och Business Class lounge @ ICN. Flyger alltid med Asiana då jag har bott i Seoul innan. Så har deras DP kort så alltid First Class lounge vilket är skönt för den vanliga är sådär (mycket folk)
 

jumbooze

Medlem
Ja, jag kunde ju välja på 2K samma plats som jag har FRA-ICN så jag håller tummarna :D

Detta ser lovande ut, när jag tittar på min bokning på US Airways sida står 2K på båda sträckorna.
Nu ska man bara hoppas på equipment change till den senaste B777-200ER Suite så är det hela perfekt
 

FF#1

Medlem
Har en USDM bokning med Asiana FRA-ICN men inget säte reserverat.
Har försökt hitta någonstans att reservera ett säte utan framgång, var sjutton hittar man det på deras hemsida?
 
Toppen