Senaste nytt

Hur påverkas jag av strejken på Lufthansa?

olo

Medlem
Jag vet inte hur det där hanteras i slutändan, men jag misstänker att bolagen ställer upp en del för varandra när så behövs. Har svårt att tro att Lufthansa betalade fullpris för deras ombokade pax - jag tror mer på att det finns en fastslagen tariff som gäller, men jag vet som sagt inte.
Förmodligen. Att de hellre bokar om i samma allians än via andra borde bero på någon form av överenskommelse med rätt okej priser.

Samtidigt borde det ändå finnas någon som räknade på vad en försening skulle kunna kosta i ersättningar till PAX och ställt det mot ersättningen från Lufthansa.
 

agehall

Medlem
Samtidigt borde det ändå finnas någon som räknade på vad en försening skulle kunna kosta i ersättningar till PAX och ställt det mot ersättningen från Lufthansa.

Jag tror det är på tok för avancerat faktiskt. Jag har väldigt svårt att tro att man räknar så.
 

olo

Medlem
Precis, man inriktar nog alla sina krafter på att faktiskt få paxen dit dom skall...
Jag tycker någonstans att det låter ädelt och om det är så blir en del av mig glad. Jag gillar ju tanken. Det är klart värt att bli en knapp timma sen om en stort gäng slipper bli ett dygn sena.

Men jag har samtidigt svårt att tro att det är så det fungerar när en flygbiljett bara kostar någon tusenlappar till andra sidan jorden.
Jag tror det är på tok för avancerat faktiskt. Jag har väldigt svårt att tro att man räknar så.
Huvudet på spiken. Det vore nog att tro för mycket om hela flygbranschen. Men vem är det som tar beslutet att godkänna ombokning och förskjuta en flight? Hänger det på någon person på "operations" sinnesstämning?
 

NotRyan

Medlem
Jag tycker någonstans att det låter ädelt och om det är så blir en del av mig glad. Jag gillar ju tanken. Det är klart värt att bli en knapp timma sen om en stort gäng slipper bli ett dygn sena.

Men jag har samtidigt svårt att tro att det är så det fungerar när en flygbiljett bara kostar någon tusenlappar till andra sidan jorden.

Huvudet på spiken. Det vore nog att tro för mycket om hela flygbranschen. Men vem är det som tar beslutet att godkänna ombokning och förskjuta en flight? Hänger det på någon person på "operations" sinnesstämning?
Lite av det ädla ligger ju i att eftersom Lufthansa hade bokat om paxen till SAS via Köpenhamn och SAS flight från Köpenhamn blev försenad p.g.a teknik och planbyte så står väl SAS där med EG261/2004 för 26 pax om dom inte får med dessa med HKG-planet.Vi blev ju bara en timme sen till Hong Kong i slutändan..
 
Toppen