Hur påverkas andra flygplatser av terrordåden i Bryssel?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av agehall, 22 Mars 2016.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på händelserna i Bryssel nu på morgonen samt hur säkerhetsapparater brukar reagera så vore det kanske bra med lite rapportering från andra flygplatser om hur vi som resenärer påverkas av ev ökade säkerhetsrutiner.

Själv är jag väldigt nyfiken på ifall Oslo Gardemoen påverkas på något sätt än.

Så, rapportera gärna från de flygplatser du passerar under nästkommande dagar så att andra vet ifall man ska ta till extra mycket tid på vissa ställen...

Smuffe och Helge Haugen gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Jensik rapporterar att det nu finns beväpnad vakt i FCT på Frankfurt.

3. Jensik

Jensik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, beväpnad vakt vid security i FCT. Det var det inte när vi kom hit vid 8

Gus gillar detta.
  4. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Extremt noggrann säkerhetskontroll här på Heathrow, i stort sett varenda väska "swipas" för att kolla spängämnen.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är exakt vad jag är rädd för - det är ju farligare att stå i kö med folk som inte är screenade än att vara där inne och det är inget som har ändrats idag. Det är stora folkmassor som är måltavlor, inte airside/flygplan/båtar/vfsh.

NyfikenGrau, PYRZ, Smuffe och 2 andra gillar detta.
  6. demgard

demgard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag förstod på Ekots korre i Brussel så har man sen en tid alltid haft beväpnade vakter på flygplatsen där..

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, så länge jag flugit på BRU (dvs. 2006) har det funnits beväpnade vakter på plats, mer så de senaste året. Har själv råkat ut för att flygplatsen blivit evakuerad pga bombhot.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att det finns beväpnade vakter på en flygplats är i sig inget konstigt. Det har nog de flesta flygplatser.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Kastrup ger polisen intervju, annars lugnt vid SAS incheckningsområde.

LarsCph gillar detta.
  10. demgard

demgard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Givetvis. Min poäng var mer att om det är den stora skillnaden på andra flygplatser är/blir beväpnade vakter så blir det så klart en slags chimär säkerhet med tanke på det som nu har hänt..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!