Senaste nytt

Hur optimerad är du?

Bryant

Medlem
Hur många av de 10 frågorna passar in din profil?

Jag har SAS/BA profilerat kreditkort:
-Ja, Amex, Diners och MC (SAS)

Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort.
-Jag handlar även från sådana ställen

Jag har handlat en hel del reflexvästar.
-Jag köpte några ja...

Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto.
-Jag har noll.

Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng.
-Jag köper 0% ibland

Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool.
-ExpertFlyer

Jag har kört Mileage Run/Segment Run.
-Många, bl.a. en weekend i Shanghai

Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj.
-Absolut

Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats.
-Fl
ygplats
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.
-Nej

11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin?
-Ja, Tokyo gör ca 600:-

12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll
-Ja
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin?
-Ja med Lufthansa

14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat?
-Alldeles för många

15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda?
-Vet faktiskt inte
 
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort. Yes SAS.
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Helst inte men i nödfall gör jag undantag
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Yes, har två stycken.
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Ja
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Helst inte
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Nej
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Ja absolut
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Ja absolut
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Haha ja du
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej faktiskt inte hittills


Extra frågor från bjornstrom.
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej jag har tyvärr inte hittat någon ännu
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll Nej inte ännu
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Nej än så länge bara Business Class longhaul
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Nej men funderar på det
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Ja det har hänt en gång
 

GOTATH

Medlem
Jag har SAS/BA profilerat kreditkort SAS MC
Jag handlar inte från affärer där de inte tar kreditkort. Iblan är cash king, men oftast kort.
Jag har handlat en hel del reflexvästar. Inga reflexvästar, men väl handsprit!
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Inget USDM, men 150k på Lifemiles!
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Det var längesedan det blev under 100% på en biljett.
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Expertflyer
Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Japp. Bonus Challenge i juni 2013. Har även tagit vissa omvägar till destination.
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Japp.
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Reagerar på när folk säger att de ska äta lax. Ska de äta upp flygplatsen frågar jag mig :p
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Hehe, nej inte än.
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Inte vad jag minns.
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll Scandinavian Lounge Run och BC001 är väl de största.
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Nej, men snart så...
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Matchade mitt Aegean Guld till Flying Blue Guld. Även EBG->CCG
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Inte än
 
Toppen