Senaste nytt

Hur optimerad är du?

Alx

Medlem
Jag deltog tydligen inte i förra checken. Men med facit i hand har mina optimeringar förbättrats en hel del sedan dess. De punkter jag fortfarande skulle kunna optimera och ursäkten varför så inte redan har skett är:

1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort. Nej, men jag hade SAS Amex och Diners när jag bodde i Sverige men fick/kunde av förklarliga skäl inte behålla detta

8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Nej, samma orsak som ovan.

12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? Nej, som bosatt på Malta har jag tyvärr misslyckats med att ta mig upp till de evenemang som varit. Men vårens kommande träff på Malta lär bli min första. Jag var inbjuden till en Frequent Flyer träff anordnad av Air Malta för några veckor sedan men var tvungen att avstå pga resa.
 

Kricka

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Ja, alla tre från SAS + BA-Visa
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Försöker undvika det
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Köpte bara handsprit.
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Nix
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Undviker det !
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Inte ännu.
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Yes !
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbla poäng. Absolut !
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Yes !
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nix !
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nix !
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? Flera gånger.
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Tack LH och BA för op-ups !
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? yes !

Blir bara 11/15 men det är inte för sent ännu..!
 

fmansson

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort SAS Amex / SAS MC
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Det händer
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Köper toner från InkClub för 60k varje år till firman
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Nej
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Det händer
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Inte ännu.
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Japp
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbla poäng. Japp
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Japp
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej, men fyra olika bokningar på en fyradagrresa på samma hotell.
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? Nej
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? LH MEX-FRA
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Ja, alltid
 

rvarttinen

Medlem
Typ 8/10 på mig .. dock, på 1. så handlar jag mest med mitt AMEX och flyttar poäng till mitt FB-konto. Inte profilerat kort dock ...

Alla hyror på Hertz ger också poäng på FB, och de betalas med AMEX (double dipping?).
Bland annat kvar att göra: flyga First på long haul... och just 10: ska jag testa (tack för bra tips) med att boka varannan natt i frugans namn .. ha! vad många stays jag ska få!

Modifierad punkt 5: köper ingen biljett i economy som inte går att uppgradera (?). Skulle vara award biljett inom Europa då, men det tycker jag inte riktigt räknas ändå ... annars 100% earning.


LAX är givetvis int. flygplatsen i Los Angeles, fisken kallas egentligen för Salmo salar. :)
 

NotRyan

Medlem
Jaha, skall man svara på detta måntro.....

1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort: SAS Amex, SAS MC, BA Visa
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort: Det händer
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar: Bara handsprit och diverse prylar från Ink Club
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto: Japp
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng: Stämmer helt
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool: Ja, bägge
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Ja självklart... Har inte alla det?
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbla poäng: Nej
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats: Fisken heter tydligen Laks, LAX är flygplatsen
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn: Nej
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin?: Nej
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll?: Japp
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin?: Ja, det har jag
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Ja, det har hänt

Mvh
/NotRyan
 

Ritz

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort. JA, SAS MC.
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Stämmer.
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Nej.
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Nej.
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Nej.
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Ja, Expertflyer.
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Ja.
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Japp.
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja. Vadå fisk?
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej. Jag tar alla poäng.
 

Friskytten

Medlem
Antar att jag är genomsnittligt optimerad, ingen värsting på detta forum.

För att kompensera så optimerar jag inlägget med både Bold och Italics :rolleyes:

  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort
    EB Diners & MC​
  2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort.
    Jag väljer den som accepterar Diners.
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar.
    Missade den dealen, men det har blivit en del bläckpatroner, skoputs, rakblad och dammsugarpåsar...
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto.
    USDM-tåget håller på att lämna stationen? Satsar på EB eftersom mina jobbresor går med SAS/*A.
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng.
    Trick question på detta forum! Ekonomiklass... :p Men, OK, det händer. Ibland är priset viktigast.
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool.
    Har KVS eftersom EF strulade med *A-awards.
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run.
    Enbart MR än så länge.
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj.
    Handlade för ca 20kkr senast, en hel del "double dip" genom SAS online shopping samt nyttjande av Diners via Paypal. Vill gärna se en 3x-kampanj snart!
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats.
    Det är tyvärr främst en fisk för mig, flyger sällan på US västkust.
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.
    Tar inte med fru/sambo på tjänsteresor, bokar ibland olika hotell på samma resa för att öka stays och/eller intjäning. Fru/sambo får nöja sig med på bonusnätterna :cool:
  11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin?
    Försökte med QR HAN-DOH-BKK etc men blev ombokad...
  12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll
    Nej, nöjer mig än så länge med BC.se och FT...
  13. Har du flugit First Class longhaul någonsin?
    Har nöjt mig med C hittills, men har en inbokad *A-award TG HND-BKK-CDG i F.
  14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat?
    Har egentligen vad jag behöver men tar så klart chansen om den uppstår (gärna One World)
  15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda?
    Funkar koderna så använder jag dem, gärna flera gånger ;)
 

David

Medlem
Uppdatering från min sida:

1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Ja, MC och Diners från SAS.
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Det händer, men inte speciellt ofta.
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Nej, men lite handsprit (detta forum är kanske enda stället i världen där reflexväster och handsprit har en nära koppling?).
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Ja, det finns några hundra tusen miles där.
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Jo, när jag handlar ekonomibiljett går jag mer på pris än intjäning.
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Ja, ExpertFlyer
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Nej, inte ännu men kommer att behöva det för att behålla guld inom Oneworld nästa år.
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Ja, men inte några orimliga mängder - blev dock några flygresor (SYD-AKL-SYD/SYD-BNE/OOL-SYD-MEL-SYD och inte annat.
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja, vad annars?
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej, men ifall jag hade haft en fru/sambo hade jag nog gjort så någon gång.
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej, det kan jag inte påstå att jag har.
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll. Ja, julfester, Landvetterarrangemang etc
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Ja, 5 sträckor och ytterligare fyra är bokade.
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Ja, mitt Air China Phoenix Miles gold blev ett Turkish Airlines Miles & Smiles Gold som sedan användes till en status challenge som gav Airberlin Gold.
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Ja.
 
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort: SAS Amex, SAS DC, SAS MC och BA Visa
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort: Kommer inte ens ihåg när jag betalade cash senast
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar: Nej men industriella mängder kontaktlinser
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto: Nej
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng: Kan nog stämma
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool: Nej
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run: Jadå, har gjort det de senaste fem åren
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbla poäng: Jajjemen
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats: Såklart
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn: Nej
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Har inte varit tillräckligt snabb
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? Ja
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Nej
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Nej
 
Toppen