Senaste nytt

Hur optimerad är du?

Glenn E

Medlem
Mina svar på fråga 11-15:

11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? JA
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? NEJ
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? NEJ MEN SNART SÅ
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? NEJ MEN DET KOMMER NOG SKE NÅGON GÅNG
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? JA

Så har jag ett tillägg för företagare:

16. Är du med i något företagsprogram typ SAS credits?
Mitt svar är JA:)
 

SvartMjolk

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Japp, ett MC från SAS, men ska nog skaffa ett DC eller AMEX också
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Handlar mer ofta med kontanterFörsöker alltid handla med kort. Lite knpeigt i vissa länder dock.
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Missade det
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Inget konto
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Tyvärr måste jag jaga billiga biljetter, men när jag jobbar upp mig lite kanske:)
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Nej
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Nej, inte ännu
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Japp, glasögon och ny jacka bland annat
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Självklart, precis lika självklart som att ARN är en flygplats och inte nån reklamationsnämnd;)
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej, vad är det?
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll Tyvärr inte, men det kommer
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Niet, lär dröjja också
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Nej
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Nej
 

Knucket

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Japp, ett MC från SASoch BA Visa.
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Handlar mer ofta med kontanter alltid med kort.
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Missade det, 19 köp från IncClub blev det.
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Har konto
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Hmm, åker sällan eco ;-)
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. KVS
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Ja
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Ja
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja.
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Inte fyra, men två i allafall
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Ja
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll Inte än
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Ja
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Ja
 

David

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Ja, ett MC från SAS.
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Svårt att göra det valet i kontantsamhället Kina.
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Nej
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Jodå, det finns det minsann liggandes där i väntan på tid att resa.
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Jo, har inte mycket val i tjänsten, det handlas vad som är billigast.
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Ja, ExpertFlyer
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Nej, inte ännu men det kan kanske tänkas behövas nästa år.
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Ja, men inte så himla mycket... en hyrbil, lite småelektronik, en representation etc.
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja, vad annars?
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej.
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej, det kan jag inte påstå att jag har.
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll. Nix
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Nej, men vill försöka få till det inom inte alltför länge.
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Nej, men från platinum till platinum :)
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Nej
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort
    [*]Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort.
    [*]Jag har handlat en hel del reflexvästar.
    [*]Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto.
    [*]Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng.
    [*]Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool.
    [*]Jag har kört Mileage Run/Segment Run.
    [*]Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj.
    [*]Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats.
  2. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.

Jag ser att många har passat på att använda knepet nr. 10 i samband med Club Carlson kampanjer. Bra att ni är optimerade!:)

http://www.businessclass.se/hotell/4819-fa-50000-club-carlson-poaeng-extra-foer-natt.html
http://www.businessclass.se/hotell/...-pa-park-inn-innsbruck-innsbruck-austria.html
http://www.businessclass.se/hotell/5546-fa-50-000-club-carlson-poaeng-foer-natt-pa-park-plaza.html
 

Dr. Miles

Expert
Så, hur ser era svar ut 1,5 år senare?

Jag kan tänka mig att många är skyldig på åtalspunkt 4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. ;)
 

jumbooze

Medlem
Jag har SAS/BA profilerat kreditkort
Check, BA & SAS x2
Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort.
Check
Jag har handlat en hel del reflexvästar.
& Handsprit
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto.
100k
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng.
Check
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool.
Expertflyer
Jag har kört Mileage Run/Segment Run.
Alicante golddigger & NYC x3 bonus
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj.
senast 20k spend på MC
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats.
Gillar inte LAX :D
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.
Då jag reser själv så bokar jag 1 natt stays för att maximera
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin?
Njae
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll
Loungeinvignigen & MD80
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin?
Ja, nu har jag några stycken LX/LH/TG
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat?
Ja och platinum match
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda?
:eek:
 

SvartMjolk

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Japp, ett MC från SAS, men ska nog skaffa ett DC eller AMEX också
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Handlar mer ofta med kontanterFörsöker alltid handla med kort. Lite knpeigt i vissa länder dock.
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Missade det
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Inget konto
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Tyvärr måste jag jaga billiga biljetter, men när jag jobbar upp mig lite kanske:)
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Nej
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Nej, inte ännu
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Japp, glasögon och ny jacka bland annat
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Självklart, precis lika självklart som att ARN är en flygplats och inte nån reklamationsnämnd;)
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej, vad är det?
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll Tyvärr inte, men det kommer
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Niet, lär dröjja också
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Nej
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Nej

Några förändringar har det blivit:)

1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Japp alla tre från SAS.
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Är jag i Sverige så undviker jag kontantaffärer.
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Tyvärr missade jag det, men köpte en hel del handsprit.
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Yes!
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Betydligt mer medveten nu!
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Inte ännu.
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Inte själv, men har hjälpt vänner.
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Självklart. Presentkort och julklappar.
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja. :)
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Planen är att göra det nästa USA-resa. Dock med en vän och inte med fru/sambo.
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej.
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? Ja, två träffar i Göteborg.
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Nej:(
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Ja.
 
Toppen