Senaste nytt

Hur optimerad är du?

Glenn E

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort JA, SAS MC, DC OCH AMEX
Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort.SÄLLAN HÖGST 500 SEK PER MÅNAD RESTEN PÅ KORT
Jag har handlat en hel del reflexvästar.NEJ
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto.NEJ
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng.LONGHAUL KÖPER JAG INTE EKONOMIKLASS. FAST PÅ FREDAG SKA JAG TILL FRANKFURT HAHN FÖR 164 SEK. TILLBAKA MED SAS PÅ LÖRDAG VIA CPH. FÖRFRISKNINGAR INTAGES I DC LOUNCHEN:)
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool.NEJ
Jag har kört Mileage Run/Segment Run.INTE SÅ BRA SOM MAN KAN LÄSA OM PÅ BC.SE
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj.JAPP, 18000 EB MILES BLEV DET OCH 35000 FÖRRA JUNI DÅ DET VAR TRIPPLA MILES PÅ DC:p
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats.VAR LIGGER LOS ANGELES?
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.HE HE. BODDE PÅ HYATT I KUALA LUMPUR I 6 MÅNADER. DÅ FANNS EN KAMPANJ SOM GAV 1 GRATISNATT VAR SOM HELST I VÄRLDEN FÖR 2 BOENDEN. SÅ VI BYTTE NAMN VARGE DAG PÅ RUMMET. SEN BODDE VI GRATIS I SHANGHAI, HONG KONG, SINGAPORE, BANGKOK, JAKARTA OCH ADELAIDE.:cool:. DESSUTOM HADE JAG DIAMANTKORT SOM GAV AUTOMATISK UPPGRADERING TILL CLUB NIVÅN.:eek:

5/10 KANSKE
 

ACervin

Medlem
Jag är på väg ner i träsket och jag får väl motvilligt erkänna att det är ganska kul

Hur många av de 10 frågorna passar in din profil?

Jag har SAS/BA profilerat kreditkort. O ja. EBG, DC, AE, MC
Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Har slutat med kontanter
Jag har handlat en hel del reflexvästar. Där går gränsen
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Fyllde på igår
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Kollar numera
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Oui
Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Nästa utvecklingssteg
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Hittade inget kylskåp
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Frågan är var Salmon ligger
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Inte än

Keep up the good work. Den här sidan är favorittidstjuven
 

Dr. Miles

Expert
Är verkligen rubriken rätt satt? Jag vet inte om "skadad" är rätt när man är duktig på att optimera sitt resande. Hur optimerad är du? :D

OK, nu har jag ändrat rubriken. :)

och svar till dina fem frågor är:
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? JA
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? JA
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? JA
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? JA
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? JA
 

Jonas C

Medlem
Nej på allt förutom:

2: använder aldrig kontanter, så då blir det lite svårt att handla på dessa butiker.

7: Delvis. Ser mileagerun hellre som en anledning att åka på semester.

9: ja

14: ja, gör det hela tiden ;)
 

Raste

Medlem
Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Ja, AmEx + Diners SAS EBG
Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Jo, men det skär i poänghjärtat
Jag har handlat en hel del reflexvästar. Tyvärr inte
Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. äger inte ett konto
Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Då jag reser under ungdomsflaggan har jag inte så mycket val, men väl i tjänsten är det 100% sanning
Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Har diamondkonto hos KVS
Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Har hänt
Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Passade på att handla en hel del sprit (på krogen och systembolaget) under Dinersperioden
Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. LAX är en destination, inte något man äter. Inte fiskar. SIK är inte heller en fisk
Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej, däremot gjort 4 separata bokningar i mitt namn


Extra frågor från bjornstrom.
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Aldrig upplevt :confused:
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll Nej, det har aldrig passat
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? :(
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Naturligtvis, dels tecknat de kort man får genom EBG och mot Club Carlson
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? På LAX hyrde jag en bil och utnyttjade farsans MC Platinum rabattkod då den gav 10%-enheter mer än mina egna, dessutom grym försäkring

Resultat sämre än väntat :/
 

Dr. Miles

Expert
Attans, jag får bara 8/10. Jag har varken köpt reflexvästar eller bokat hotell omväxlande i någon annans namn. Men det är en bra idé! Det ska jag testa någon gång...
Om man har mellannamn(typ Anna Maria Johansson) så går det att boka som Anna Johansson och Maria Johansson. Då klarar man att boka utan att blanda in någon annan.;)
 
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Nej inte i dagsläget, men snart!
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Handlar mer ofta med kontanter
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Kan man säga
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Inget konto
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Typ
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Nej
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Nej inte i den bemärkelsen
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Nej
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja!
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? Nej
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll Nej tyvärr
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? Nej, men snart!
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? Nej
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? Ja :D

3,5 / 15 så en riktig nybörjare. Men framtiden ser betydligt ljusare ut ;)
 

jurgenb

Medlem
11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin? JA
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll? JA
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin? JA, LH F FRA-DXB
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat? JA
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda? JA
 

Malu

Medlem
Får erkänna mig skyldig på tretton av femton åtalspunkter. :)
Reflexvästarna och hotellnätterna är de som fattas, men en del annat trixande med köp och bokningar har jag väl gjort som nästan motsvarar detta...
 
Toppen