Senaste nytt

Hur optimerad är du?

agehall

Medlem
Attans, jag får bara 8/10. Jag har varken köpt reflexvästar eller bokat hotell omväxlande i någon annans namn. Men det är en bra idé! Det ska jag testa någon gång...
 

Senator

Moderator
  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort Jag har BA Visa samt, Swiss AMEX Plat och VISA Gold kopplat mot M&M
  2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. "Guilty as charged"
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. "Not guilty"
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Äger inget US DM konto, har köpt några Starwood poäng en gång. Det blir tillräckligt med miles/poäng på resande
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Beror på vart man skall, det blir några inrikes i Norge och då spelar det ingen roll.
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. "Guilty as charged"
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. En gång, i 2008 den ända år jag bara kom precis över 100,000 miles på M&M
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. "Not guilty"
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Lax, fisken borde inte stavas så
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.
"Not guilty"
 
  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort. Nej. :( Jag får inget.
  2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Händer sällan att en affär inte tar kort, men det beror lite på vad det är för affär om jag då handlar eller ej.
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Nej
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Nej
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. Ja
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. Ja
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. Ja
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Nej (av ovan anledning, 1)
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Ja, med stora bokstäver.
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Nej

Det blev ju "bara" 4/10 säkra här. :/
 
Hur många av de 10 frågorna passar in din profil?

  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort JA, SAS EBG Amex
  2. Jag handlar inte från affärer där det inte tar kreditkort. JA (för större inköp)
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Haha, JA
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. JA 350.000 just nu
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. JA, för longhaul
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. JA, Expertflyer sedan 2006
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. JA, och det var kul
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. NEJ, jag har inte korten..
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. Haha
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. JA, en gång (Marriott Ho Chi Minh City) och hon får fortfarande erbjudanden från dom varje månad :)


Jag skulle kunna lägga till fem extra frågor:

11. Har du utnyttjat en "error fare" någonsin?
12. Har du varit med på en DO (Frequent Flyer träff) av något slag utöver pubkväll
13. Har du flugit First Class longhaul någonsin?
14. Har du gjort en "status match" från ett guldkort till ett annat?
15. Har du utnyttjat rabattkoder vid bokning av hotell, hyrbil etc som du egentligen inte får använda?

:)
 

jumbooze

Medlem
1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort (SAS MC/Diners & Amex)
2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. Card is king
3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. Hur många inkclub påsar hemma som helst
4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles konto. Inte ännu men ska shoppa nästa kampanj
5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng. minst 100% om det inte diffar mer än 500 sek på priset
6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. ExpertFlyer Pro & TripIt Pro
7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. En gång
8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. Betalo 10.000
9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. LAX på LX F på väg till LAX skulle vara bäst
10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn. Tack för tipset! :D
 

Traveller

Medlem
Hur många av de 10 frågorna passar in din profil? :)

  1. Jag har SAS/BA profilerat kreditkort //STÄMMER
  2. Jag handlar inte från affären där det inte tar kreditkort. //HELST INTE
  3. Jag har handlat en hel del reflexvästar. //JAPP
  4. Jag har x0.000 miles på mitt US Dividend Miles// konto.00.000
  5. Jag köper inte ekonomiklass biljett som inte ger 100%(eller mer) poäng.STÄMMER
  6. Jag har ExpertFlyer eller/och KVS Tool. // JAPP
  7. Jag har kört Mileage Run/Segment Run. //HAR INTE TID, tyvärr...
  8. Jag passade på att handla en hel del saker när det var MasterCard/Diners Club dubbelpoäng kampanj. // 47
  9. Jag tycker att LAX är ingen fisk, utan Los Angeles flygplats. // Ja
  10. Jag har bokat 4 hotellnätter på samma hotell varannan natt med mitt namn och andra halvan med min fru/sambos namn.
// nepp
 
Toppen