Senaste nytt

Hur olika flygbolag agerar när du trycker på call button

NotRyan

Medlem
Den här tråden är för bra för att vara bortglömd :)

ANA First: Dom vet innan man vet själv att man kommer att vilja trycka på knappen, så här hinner man inte ens försöka... :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Emirates First, såg knappen "Room Service" Men kom inte ens nära att trycka innan jag hade någon som fyllde på glaset, eller svarade på en fråga jag inte ännu hunnit ställa :)
 

Jockezona

Medlem
Hur olika flygbolag och i olika klass agerar när du trycker på call button på taket eller på konsolen.

På Ryanair (monoklass): FA kommer direkt till dig och säger att du behöver att betala 5 GBP + administrationsavgift för att du har tryckt på knappen.

Du glömde att det är en avgift för att återställa knappen också. :cool:
 

possum

Medlem
Finns det verkligen någon som trycker?

Jag brukar trycka ibland på SAS. Flygvärdinnorna är ju så duktiga på att springa och gömma sig bakom skynket så det är enda sättet att komma i kontakt med dem om man vill ha mer kaffe, en öl eller fråga om någon anslutning. I plus tittar de fram bakom skynket så fort man tryckt medans man i go kan få vänta lite längre. Det var dock länge sedan jag var med om att de bara släckte lampan och sprang i väg igen.
 

Najk

Medlem
SAS är dåliga på att hålla nivån i glasen så där brukar jag plinga på...
Jag tycker dock de är snabba när man väl tryckt, gäller främst Business och Plus
 

ESSA

Medlem
Hade blivit uppgraderad till business på en flight från södra Kina. Minns inte om det var SAS eller Finnair. (Och JA, jag blev uppgraderad gratis och jag var statuslös. ;-))

Låg och sov på plats längst fram i kabinen. Törstig. Duktigt torr i halsen.
Jag vet ju att det finns flaskor i galley och då det var sov-mode på alla pax kändes det enklare att bara ta två steg upp och greppa en flaska.
Snabbt var en purser framme och meddelade att det var deras jobb. Bara för mig att trycka på knappen så kommer de.
 
Toppen