Senaste nytt

Hur olika flygbolag agerar när du trycker på call button

Dr. Miles

Expert
Men även
In SQ, the standards expected from the crew working in Suites or First class, is: If the pax has to activate the call button, to get attention, then the crews' performance is wanting and deserves a debriefing. It is one of the KPI.

Det stämmer bra med min observation. De försöker att undvika att passagerare i Business class trycker på Call button.
AHO skrev:
På Singapore Airlines (i Business class): FA kommer till dig när du försöker att trycka på knappen.
 

agehall

Medlem
Jag blir mer och mer sugen på att prova SQ. Det låter som en helt annan värld jämfört med det man är van vid..
 

agehall

Medlem
Min chef skiter nog i vilken routing jag flyger, så länge priset inte är åt skogen. Fast just nu är det lite sent. Jag sitter redan på Radisson Blu Gautrain Hotel i Sandton. :)
 

henrik l

Medlem
Har mest erfarenhet av att trycka på knappen när jag flyger BA WT+ long haul. Det brukar vara hit or miss. Ibland dyker de upp på 30 sek. Ibland släcker jag och trycker igen. Eller så tar jag en promenad till galleyt om jag vill ha påfyllning. Kan vara det smidigaste alternativet, det går snabbt och man får en snabb indikation själv på om det skall vara något mer eller inte:D

Men från min erfarenhet i BA i F, så får man nog be dem att inte fylla på. Då lär lär kabin personalen dyka upp upp snabbt som ögat när glaset börjar se halvtomt ut, men då kan man ju även passa på att framföra övriga eventuella önskemål:)
 

Fredrik

Medlem
Min chef skiter nog i vilken routing jag flyger, så länge priset inte är åt skogen. Fast just nu är det lite sent. Jag sitter redan på Radisson Blu Gautrain Hotel i Sandton. :)

Lite OT men du får gärna säga vad du tycker om hotellet. Har planer på att åka dit och har redan tittat på hotellet.
 

agehall

Medlem
Det är ett av det bästa Radisson jag har bott på. Det enda som jag kan komma på som jag tycker är bättre är Radisson Blu i Dakar, mest för att läget är underbart. Personalen är trevlig, rummen är bra och läget är perfekt! Det tar typ 3 minuter att gå till Sandton Center där alla affärer man kan tänka sig ligger.

Om du gillar kött, så kan jag rekommendera ett besök till The Butcher Shop som ligger vid Nelson Mandela Square. Där får man peka på köttbiten man vill ha tillagad...

edit: Kan tillägga att jag hittade ett riktigt bra pris på ett business-rum via hotels.com. Mycket billigare än via club carlsons hemsida, så det fick bli bokning via hotels.com den här gången, framförallt när CC vägrade prismatcha pga att hotels.com tydligen inte fakturerade mig i ZAR utan i USD.
 

MartinH

Medlem
Håller med agehall om Radisson Blu Gautrain.
Kanonfint hotell, sjysst pool och bar. Imponerande frukost. Perfekt läge, 15-20 minuter med tåget så är man inne på flygplatsen!
Funkade fint med "Family & Friends Rate", pris 80 EUR!
 

Gnopps

Medlem
Att inte komma borträknat så tror jag det slöaste jag sett var Air France i ekonomiklass. Jag flög San Francisco-Paris och kvinnan framför mig tryckte på knappen efter middagsserveringen. En flygvärdinna fråga vad hon kunde hjälpa med strax innan frukost!
 
Toppen