Senaste nytt

Hur ofta besöker ni BC på arbetstid?

Hur ofta surfar du på BC under arbetstid, fastän du egentligen inte borde?

  • Övrigt (beskriv med ett svar i tråden)

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    107

chazzie

Medlem
Jag tror att man måste definiera arbetstid först. Många här är konsulter och/eller egenföretagare och har väl därför knappast 9-5-jobb eller stämpelklocka.

Kommunalt går det bra med en stämpelklocka plus att man förväntas vara tillgänglig hela tiden, eftersom vi tillhör konsult-avdelningen på kommunen =}
 

Matsson

Medlem
Som egen gäller arbetstid dygnet runt.Jag anser att kostnadskontroll är en avgörande del av arbetsdagen. Detta innebär att varje besök på BC innebär lägre resekostnader för företaget/ mig själv. Kontentan för arbetsgivare bör vara att uppmuntra kostnadsbesparande BC besök på arbetstid!!!!
 

SNIFF

Medlem
Som egen gäller arbetstid dygnet runt.Jag anser att kostnadskontroll är en avgörande del av arbetsdagen. Detta innebär att varje besök på BC innebär lägre resekostnader för företaget/ mig själv. Kontentan för arbetsgivare bör vara att uppmuntra kostnadsbesparande BC besök på arbetstid!!!!
Det kan ju också bidra till kris och panik på resepolicy-fronten vilket kan innebära skenande kostnader osv... :p
 
Svaret beror på hur frågan ställs

>Hur ofta surfar du på BC under arbetstid, fastän du egentligen inte borde?

Aldrig


>Hur ofta surfar du på BC under arbetstid?

Flera gånger om dagen.


Har nytta av kunskapen i jobbet och har dessutom väldigt flytande gränser mellan jobb och fritid. Är i princip alltid i tjänat och då är det inga problem att bryta av med något som kan betraktas som privat.
 
Toppen