Lite OT men Google har ett värdesystem som verkar fungera bra för dem Ten things we know to be true – Company – Google
ps. Glimten i ögat.
ps. Glimten i ögat.
Helt rätt! Man ska dock komma ihåg att de artiklar du har saxat i ditt inlägg är från ICCs regler och att RO/RON meddelar beslut såsom vägledande organ för god marknadsföringssed. Det är alltså bestämmelser för självreglering och inte tvingande lagstiftning, däremot följer branschen i stort dessa regler. Motsvarande bestämmelser finns dock i den svenska marknadsföringslagen samt i EU-direktiv (har inte till 100 % koll på regelstrukturen i Norge, det har du säkert bättre koll på).
Lagstiftningen i all ära (och det säger jag trots att jag är jurist och delvis jobbar med konsument-/marknadsrätt), det centrala för mig är att jag inte har något emot dessa inlägg som sådana. Däremot har jag problem när ett sponsrat (dvs. även när en flight/ett rum erbjudits utan kostnad) inte markeras.
Ett lysande förhållningssätt,jag gör likadant. Förutsätt att förstasidan är rent kommersiell och genererar nödvändiga intäkter för verksamheten,så att vi kan gå direkt till forumen där det intressanta finns