Senaste nytt

Hur når man EBG snabbast

Ganska enkelt. Poäng från flygning med betald biljett (och i rätt bokningsklass) räknas som statuspoäng.
Andra poäng från kortköp, hotellövernattning, hyrbil etc räknas inte som statuspoäng.

Visst är det väl så att jag måste infaktum genomföra resan rent fysiskt? Jag kan inte bara köpa plusbiljetter och sedan ej dyka upp?
 

Dr. Miles

Expert
Visst är det väl så att jag måste infaktum genomföra resan rent fysiskt? Jag kan inte bara köpa plusbiljetter och sedan ej dyka upp?
Kort svar: ja

Det är en återkommande fråga så hänvisar jag dig till andra trådar för detaljerad svar.
Behöver man resa för att få tjäna sina poäng? | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Få Eurobonus-poäng för betald biljett utan att flyga | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 
Försökte att matcha mot mitt CCC (Club Carlson Concierge), men fick ett vänligt och bestämt nej att de inte matchar. Utan att deras kort måste man förtjäna.
 
M

Monkey_Class

Guest
Ganska enkelt. Poäng från flygning med betald biljett (och i rätt bokningsklass) räknas som statuspoäng.
Andra poäng från kortköp, hotellövernattning, hyrbil etc räknas inte som statuspoäng.
Det går väl att köpa baspoäng i Sas shoppen, med dålig växelkurs :)
Eller har den möjligheten tagits bort?
 

jsn

Medlem
Det var väl ett erbjudande från SAS att flyga oljelinjen 1 gång ToR och få guld, flyg två gånger och få Diamond?
 
Toppen