Senaste nytt

Hur mycket pengar bränner vi på resor?

Jag reser i jobbet 50-70 segment per år. Försöker planera semester så att jag kan använda jobbresor för kombinerad semester. I juli tog jag med min dotter till Aten. Jobb 4 dagar semester 4 dagar för mig 8 dagar semester för dottern.

Skulle tro att 2013 hamnar jag kanske på 5% men 2014 skulle jag tro 10-15% eftersom min dotter på 13år kan hänga med på lite fler resor.
 

pitch

Medlem
Första BC-medlemmen till lyxfällan alltså? (de kan ju iofs finnas fler...) :D

"@pitch brände 100k/mån för flygresor i F, nu får hans barn promenera de 22 kilometrarna till skolan..." :rolleyes:
Nja, har man tillräckligt mycket sparat så går det alldeles utmärkt. Dessutom har jag inga kids eller andra som är beroende av dom stålarna. 100k/mån är inget jag planerar att spendera hela året runt, men nog kom jag upp i det i Juni och Juli, åtminstone. Fast då räknar jag in pengar brända på plats, inte bara på själva resan dit och hem. (Dessutom åkte jag nästan uteslutande C, inte F.)

Det känns fortfarande som det är en bra bit kvar till 100%+ på årsbasis, dock, så det kanske blir till att planera nån alldeles överjävlig avrundning på året här.
 

Flood

Medlem
Cirka 20 % av inkomsten, men det är en stigande trend.

BC-paradoxen, man får mer för pengarna och utrymmet används för att öka resandet...
 

Sofia

Medlem
Usch jag vågar inte ens tänka på det! Men så länge jag inte sätter mig själv i skuld för att kunna resa får det duga ;)
 

pitch

Medlem
Det känns fortfarande som det är en bra bit kvar till 100%+ på årsbasis, dock, så det kanske blir till att planera nån alldeles överjävlig avrundning på året här.
Tyvärr har dom som bestämmer över min arbetstid bestämt sig för att vara särskilt ogina i år, den otroligt gynsamma julen till trots. Så mitt mål är kört, jag kommer inte längre än kanske 60-70%. Jag får ta nya tag och komma igen 2014.
 
Toppen