Senaste nytt

Hur mycket packar du upp när du bor på hotel?

henrik l

Medlem
Som sagt, sånt som stryks/pressas i normalfallet, dvs skjortor, kavajer, byxor, hänger jag upp oavsett längd på vistelsen, resten, d v s större delen av packningen ligger kvar. Sysselsättningsskapande åtgärder i form av att packa upp och ned strumpor, underkläder mm, har jag ingen förståelse för:D
 

Najk

Medlem
Skjortor, kostym/kavaj hängs upp. Resten ligger kvar i väskan.
Om jag är längre på samma ställe, dvs ca 1 vecka så packar jag upp.
Då tycker jag det är smidigare att ha det uppackat för man byter ofta om flera gånger under dagen, jobbkläder, fritidskläder, träning på gym etc.
 
Last edited:

PYRZ

Medlem
Har blivit en vana att packa upp allt. Oavsett om det är en dag eller två veckor, så packar jag jag upp allt. Har blivit av en rutin och tar inte ngn tid alls. :)
 

Traveller

Medlem
Packar inte upp något utom skjortorna som hängs in i garderoben. Lägger alltid väskan på skrivbordet eller på ställning som är till för väskan. Allt för att undvika att få med sig hemska löss hem.
 

Senator

Moderator
Packar inte upp något utom skjortorna som hängs in i garderoben. Lägger alltid väskan på skrivbordet eller på ställning som är till för väskan. Allt för att undvika att få med sig hemska löss hem.

Men Traveller, var det jag som fick dig att ändra dig då när du bodde med mig? Jag ångrar att jag inte hade kameran med mig till Sembl och BvMs rum på Hilton Curacao. Det såg ut som ett "College Dorm Room" eller ett pojkrum för två sjuåriga killar. Och detta i den fina Junior Suite jag hade ordnat :)

Jag gör så här:
Resväskan placeras normalt på ställningen
Kostym, skjortor och brallor hängs upp
Skor tas ut skopåse, och ställs under bagageställningen
Necessären plockas ur och ställs upp på badrummet
Sedan är det "3 nattsregeln" som gäller: bor jag mer än 3 nätter, packas allt ut och läggs i lådorna. Det för att ha översikt vad jag har kvar.

Åker sällan med mer än handbagage. Och nej, är ej f.d. Militär eller fått någon tvångssyndromsdiagnos (till min vetskap) :)
 

forastero

Medlem
Sådant som riskerar bli skrynkligt hänger jag upp på galge eller över en stol. Resten brukar få ligga kvar i väskan. Lägger i och för sig necessär och tandborste i badrummet.
 

nota bene

Medlem
Kostymer/Kavajer åker alltid upp. Skjortor som ska användas till något speciellt eller tenderar att bli onödigt skrynkliga åker upp om det är mer än en natt. Necessär ställs in i badrummet. Resten ligger kvar i resväskan.
 
Toppen