Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

palmen

Moderator
Det är också konstigt att servicen skulle vara sämre på long haul än den är på short haul där jag tycker plus är överraskande bra!

Lite kul med kommentarer att SAS Plus på shorthaul är överraskande bra. Många kritiserade konceptet i början men trots allt håller det väl ok standard i alla fall för priset.
Menar inte på något sätt att du var emot detta, mer kul att se hur det tagits emot nu några månader senare när det fått smälta in. :)
 

SFC

Medlem
Konceptet är tillräckligt bra, hade jag sluppit risken att hamna inklämd på mittensäte hade det varit bra utan reservationer.
 

agehall

Medlem
Lite kul med kommentarer att SAS Plus på shorthaul är överraskande bra. Många kritiserade konceptet i början men trots allt håller det väl ok standard i alla fall för priset.
Menar inte på något sätt att du var emot detta, mer kul att se hur det tagits emot nu några månader senare när det fått smälta in. :)

Jag var nog inte överdrivet positiv när de införde förändringen. Men rent krasst måste jag erkänna att numera kan jag äta mig mätt på en intra-EU-flight vilket jag nog inte kan säga om många andra bolag. Det finns de som serverar kvantiteten, men inte den sorts mat jag vill ha. Just den valfriheten gör Plus till en vinnare.
 

Storsteffe

Medlem
Lite kul med kommentarer att SAS Plus på shorthaul är överraskande bra. Många kritiserade konceptet i början men trots allt håller det väl ok standard i alla fall för priset.
Menar inte på något sätt att du var emot detta, mer kul att se hur det tagits emot nu några månader senare när det fått smälta in. :)

Tycker också att det är kanon så här efteråt. När Biz såldes var det bara en källa till förtret då produkten inte stämde med beskrivningen, framför allt för besökare som förväntade sig något helt annat. Nu fär man en eco med plus precis som man förväntar sig. Vill man kan man ju nu dessutom köpa sig en seatblock om man vill ha mer utrymme.
 
Intressant att det börjar komma positiva inlägg för Plus-maten. Jag har endast provat en gång hittills. Visserligen går det att bli mätt men hur är det med variationen?
 

jth

Medlem
Eco Extra erbjöd ju fria drycker även mellan måltiderna, har detta försämrats nu alltså?

(Det var alldeles för länge sen jag flög SAS longhaul märker jag...)

Nja , du fick fri grogg före maten och avec till kaffet i "gamla" economy extra också, men du fick alltid betala om du ville ha alkohol att dricka mellan måltiderna.
Sedan kan man ju hålla med om att det är lite konstigt att det finns en shorthaul "plus"-produkt och en longhaul "plus"-produkt som inte alls liknar varandra. De borde nästan behållt economy extra-namnet på longhaul istället.
 

fcx

Medlem
Nja , du fick fri grogg före maten och avec till kaffet i "gamla" economy extra också, men du fick alltid betala om du ville ha alkohol att dricka mellan måltiderna.
Sedan kan man ju hålla med om att det är lite konstigt att det finns en shorthaul "plus"-produkt och en longhaul "plus"-produkt som inte alls liknar varandra. De borde nästan behållt economy extra-namnet på longhaul istället.

Longhaul business kunde ha fått heta Plus. Gamla economy extra skulle följdaktligen bli Minus Plus :)
 

Roger J

Medlem
Kul att ni gillar Plus. Själv har det fått mig att åka mer LH än förut (trots att jag är EBP) även om tidtabellen oftast styr vad det blir.
Tycker i alla fall fortfarande att det är trist att de har "dödat" hela premiumkänslan ombord.
 

obs

Medlem
Tycker i alla fall fortfarande att det är trist att de har "dödat" hela premiumkänslan ombord.

Enig. Der er ikke megen eksklusivitet over det nye Plus-koncept, på short-haul i hvert fald. Der hører noget mere med end i Go, men ellers er der jo ikke megen forskel ombord når man flyver i Europa.
 

MarcusC

Medlem
Jag tycker plus möjligen är bättre på korta linjer..samtidigt på inrikes med 18rader plus på 737-800...så blir det inte mycket till service/valmöjligheter!

På lite längre Europalinjer tycker jag Plus känns som ett steg tillbaka jämfört med extra/business.
 
Toppen