Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Finns tyvärr ingen kartong att visa, lastas bara en handfull,
Tömde lagret av den blå, Cph-Milano i onsdags, 5 stycken totalt, 2 vid servering och 3 efter att dom gått rundan i kabinen. Dom letade efter fler men förgäves tyvärr. Blev en mörk åxå.

Jag kör direktflyget från Arlanda så kan hoppas att de är ordentligt lastat! Jag fixar en kartong på något sätt i alla fall ;)
 

fcx

Medlem
OSL-LPA. SAS näst längsta short-haul (c:a 5 timmar). Morgonflygning.

Lyckades få:
Sallad
Muffin
Chokladbit
Chips
Vin
Cola
Te

En timme innan landning försökte jag beställa en smörgås, men alla var slut. Blev erbjuden en till sallad, men avstod (fläsksalladen, varken bra eller dålig).
 

perhall

Medlem
Den mest intensiva matupplevelsen är nog antingen Aeroflot ARN-SVO eller Swiss ARN-ZRH. Trerätters, förförrätt, champagne x3, jordnötter, diverse påfyllningar och drinkar... utan att det känns pinsamt, vilket det ju kan göra på SAS om man trycker på knappen hela tiden och ekonomiklass är full.../Per
 

FlyingFire

Medlem
Hur är det med mat/dryck i SAS Plus på interkontinentala flighter, sitter och väger lite på en Plus istället för Go nästa sommar (jag har 500 EUR i resecheck sen en denied boarding, vilket gör att jag med rätt timat köp borde flyga ToR i Go i princip gratis).

Men 8000 för en Plusbiljett över Atlanten borde vara en bra affär, stolen blir ju bättre, men mat/dryck ombord, hur ser det ut nr det även finns Business ombord?
 

fcx

Medlem
I Plus får man bättre mat än i Minus, men inte mer mat (om jag minns rätt). Det är bara business som har fria drinkar mellan serveringarna.
 

SFC

Medlem
I Plus får man bättre mat än i Minus, men inte mer mat (om jag minns rätt). Det är bara business som har fria drinkar mellan serveringarna.

Eco Extra erbjöd ju fria drycker även mellan måltiderna, har detta försämrats nu alltså?

(Det var alldeles för länge sen jag flög SAS longhaul märker jag...)
 

agehall

Medlem
Det är också konstigt att servicen skulle vara sämre på long haul än den är på short haul där jag tycker plus är överraskande bra!
 

SFC

Medlem
Det är också konstigt att servicen skulle vara sämre på long haul än den är på short haul där jag tycker plus är överraskande bra!

Delar helt den uppfattningen, fritt blås på ARN-PRG vad det gäller chips och bubbel, men bara juice på CPH-SFO känns lite... ehhh... inkonsekvent?
 

rob74

Medlem
Delar helt den uppfattningen, fritt blås på ARN-PRG vad det gäller chips och bubbel, men bara juice på CPH-SFO känns lite... ehhh... inkonsekvent?

Instämmer! Finns ju inget annat incitament att boka det, förutom de extra poängen och bättre benutrymme då...
Åker man på award så är det ju riktig C som gäller, känner i alla fall jag.
 
Toppen