Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Jacob

Medlem
Man kan beställa så mycket och så många gånger man vill så länge man håller sig inom rimliga proportioner. Både smörgås och sallad fungerar utmärkt och inga problem med muffins och en chokladbit efteråt. Men beställer man sex smörgåsar eller så lär de väl titta lite märkligt...

Ett större problem är snarare att utbudet (bredden/variationen) ombord inte är gigantiskt.
 

Agö

Medlem
Man kan beställa så mycket och så många gånger man vill så länge man håller sig inom rimliga proportioner. Både smörgås och sallad fungerar utmärkt och inga problem med muffins och en chokladbit efteråt. Men beställer man sex smörgåsar eller så lär de väl titta lite märkligt...

Ett större problem är snarare att utbudet (bredden/variationen) ombord inte är gigantiskt.

Dessutom lär de vilja se till så att alla i Plus-kabinen får beställa åtminstone en runda först. Nu är det ju stor skillnad i hur många som åker Plus på olika destinationer men detta låter rimligt.
 

NotRyan

Medlem
När jag åkte från Paris fick jag kycklingsallad, vegetarisk wrap, två olika smörgåsar, blåbärsmuffin, bubbel, rödvin samt kaffe med chokladbit.

Det var betydligt mycket bättre än vad jag någonsin fått i Economy Extra :)

Mvh
/NotRyan
 

ulagun

Medlem
När jag åkte från Paris fick jag kycklingsallad, vegetarisk wrap, två olika smörgåsar, blåbärsmuffin, bubbel, rödvin samt kaffe med chokladbit.

Det var betydligt mycket bättre än vad jag någonsin fått i Economy Extra :)

Mvh
/NotRyan

Hmmmm...
Är man sååå hungrig när man åker från Paris :confused:
 
Jag och traveller är mycket förtjusta i den blå mjölkchokladen i 35g storlek. Har inte vågat utmana ödet och frågat om hela kartongen ännu. Dock fick jag 5 st mellan MUC-CPH och 2 mellan CPH-ARN när jag frågade hur många får man kan få på en gång.

Även om det är fritt så kan jag säga att mackorna, wrapp eller salladen gärna uppmuntrar till bunkring av mat.

Challange Accepted!!! Har en resa till Milano i plus om 2 veckor! Lovar att ta en bild på hela kartongen ;)
 

Joakim

Medlem
Challange Accepted!!! Har en resa till Milano i plus om 2 veckor! Lovar att ta en bild på hela kartongen ;)
Finns tyvärr ingen kartong att visa, lastas bara en handfull,
Tömde lagret av den blå, Cph-Milano i onsdags, 5 stycken totalt, 2 vid servering och 3 efter att dom gått rundan i kabinen. Dom letade efter fler men förgäves tyvärr. Blev en mörk åxå.
 

perhall

Medlem
Helt klart ett lyft från Ec Extra så länge det finns sallad ombord. Men ofta bara mackor. En av de sista gångerna innan EE försvann ville de ha betalat för en påse chips...! Sen är det väl en stor nyhet men också en stor utgift för SAS att inrikes flexbiljetter nu heter Plus och valfri mat ingår...!?/Per
 
Toppen