Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

vicce

Medlem
Så om jag flyger i SAS Plus, så kan jag exempelvis besätta två mackor? Eller två sallader? Tre drickor? Eller har jag förstått fel?
 

T_J

Medlem
Jag har inte testat att beställa flera mackor men det gick bra att ta in totalt 8 småflaskor bubbel för mig och resesällskapet när vi flög till Tel Aviv. Några paket chips gick det åt också :)
 

Nemo

Medlem
Men det går väl att beställa varm mat? Eller blir det veg. smörgåsar etc?
"Du kan beställa specialmat (vegetarisk, kosher, barnmat, glutenfri m.fl.) om du reser i SAS Plus på en avgång inom Europa som har mer än 90 minuters flygtid och på våra interkontinentala linjer. Kontakta SAS Customer Contact Center senast 24 timmar innan avgång med din beställning."
 

sembl

Medlem
Jag antar att alla e-nummer höll den färsk, efter X-antal timmar i din "murse"? ;)

Det var så disigt att jag skippade att äta mackan och titta på Zugspitze. Nu idag på morgonen när jag checkade ut så lämnade jag kvar smörgåsen och den såg lika fräsch ut som när de serverade den på planet.
 

VonMögen

Medlem
Jag brukar be om 2-4 blå stora chokladkakor och det har aldrig varit problem för att sen ge bort dem till min inneboende när jag kommit hem.

Du vill INTE beställa mer än en SAS smörgås... lovar

Hahaha ... 2-4 blå stora chokladkakor till inneboende. Låter som att du bor med en hamster :)
 

sembl

Medlem
Hon gillar choklad, perfekt som ett litet mellanmål när hon sitter och redigerar tidningen på jobbet nattetid.
 

trekker

Medlem
Det brukar inte vara nagra problem att bestalla hur mycket som helst/hur manga ganger som helst. Jag fick dock en valdigt sur min av en flygvardinna av det aldre gardet da jag bestallde in en dricka strax innan landing - jag kan bara anta att hon hade fullt upp med att lasa nagon damtidning.
 
Toppen