Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Siljevm

Medlem
Ja precis. Står att snacks och dricke ingår på sas plus. De informerad även att man bara kund plinga på cc så kom de och serverade mellan måltiderna. Det fungerade utmärkt. ( även om man fattade att de tyckte vi skulle sova vid nedsläckningen;) )
 

Bryant

Medlem
Det står inget på hemsidan om att snacks inte ingår på long-haul i plus. Vart har du fått det ifrån?
Däremot så skulle det överensstämma med hur det praktiskt fungerar, iaf enligt min erfarenhet då man får gå och hämta det själv eftersom att ingen i cc går några extravändor.
Jag finner det enklare att beställa mer att dricka i LH economy än i SAS plus..

Det kommer från min senare flygning i plus mellan CPH-IAD. Jag gick bak för att hämta cola, cashew och gott och blandat. Fick betala för nötterna och godiset.

Edit: ändrade till CPH-IAD istället för tvärtom
 
Last edited:
Det kommer från min senare flygning i plus mellan IAD-CPH. Jag gick bak för att hämta cola, cashew och gott och blandat. Fick betala för nötterna och godiset.
Så man betaler 10-15-20K kr for en rejse i Premium Economy og så skal man betale for en pose nødder!!??? WTF!

Air France serverer jo Champagne på Economy og de fleste andre selskaber tilbyder gratis snacks og drikkevarer selv i Economy.
 

matte_ante

Medlem
Det kommer från min senare flygning i plus mellan IAD-CPH. Jag gick bak för att hämta cola, cashew och gott och blandat. Fick betala för nötterna och godiset.

Förstod cc verkligen att du satt i plus? Om så är fallet så är det ju riktigt illa. Vilken premium-produkt. Någon annan som varit med om samma sak när de åkt plus?
 

Bryant

Medlem
Så man betaler 10-15-20K kr for en rejse i Premium Economy og så skal man betale for en pose nødder!!??? WTF!

Air France serverer jo Champagne på Economy og de fleste andre selskaber tilbyder gratis snacks og drikkevarer selv i Economy.

För att undvika missförstånd (tex att jag bara fick betala för godiset) så har jag kollar mitt kontoutdrag. Där har det dragits 44,83SEK vilket är väldigt nära de 45SEK det hade kostat mig om jag betalat kontant för en påse godis och en påse nötter.

Sen om det var fel på just denna flight eller om det alltid är så låter jag vara osagt.
 

Bryant

Medlem
Förstod cc verkligen att du satt i plus? Om så är fallet så är det ju riktigt illa. Vilken premium-produkt. Någon annan som varit med om samma sak när de åkt plus?

I GO måste man väl betala även för colan? Eller ingår läsk och vatten?

Edit: läste på och tydligen ingår läsk. Hon kan ju ha missat att jag satt i plus men med tanke på att vi pratade en hel del så tog jag för givet att hon visste. Det var nog dumt.
 
Last edited:

perhall

Medlem
Ursäkta... men jag kan ju tycka att det är lite mer GO- än premiumkundsbeteende att gå bak till galley för att köpa/få nötter. Hade nog också tänkt att det är någon i GO om jag varit CC.

Självklart förstår jag att man går dit om det inte kommer någon och jag skulle såklart ha gjort likadant... men om man inte informerar kan de ju itne veta. Rätt svårt att ha koll på var alla 250 i Go+Plus sitter... särskilt om man serverat på andra sidan...
Per
 
Det kommer från min senare flygning i plus mellan IAD-CPH. Jag gick bak för att hämta cola, cashew och gott och blandat. Fick betala för nötterna och godiset.

Som du själv säger så borde du ha fått betala för colan om hon inte vetat att du satt i Plus. I Go ingår bara dricka till maten. Jag har själv haft lite svårt att förstå vad som ingår i Plus mellan måltiderna. I menyn står det att man kan gå till galleyt där bak och handla från deras café-sortiment. Men det står även att de erbjuder en service mellan måltiderna där man kan välja på snacks och smörgåsar. Visserligen står det inget om att man inte måste betala för det. Ytterligare lite konstigt är att smoothien inte ingår i Plus på långdistans-flygningar men flyger jag mellan Stockholm och Göteborg så gör den det...
 

Bryant

Medlem
Ursäkta... men jag kan ju tycka att det är lite mer GO- än premiumkundsbeteende att gå bak till galley för att köpa/få nötter. Hade nog också tänkt att det är någon i GO om jag varit CC.

Självklart förstår jag att man går dit om det inte kommer någon och jag skulle såklart ha gjort likadant... men om man inte informerar kan de ju itne veta. Rätt svårt att ha koll på var alla 250 i Go+Plus sitter... särskilt om man serverat på andra sidan...
Per

Jag reste under strejken. SAS flög med reducerad besättning (6st) och förvarnade även för reducerad service. De gick färre rundor med vagnen och man hänvisades att beställa allt man ville ha vid första serveringen.

Så jag använde det mänskliga beteendet att hämta det jag ville ha istället för att stirra på en tänd lampa.
 
Toppen