Senaste nytt

Hur mycket kostar din Frequent Flyer medlemskap ?

ALU

Medlem
Jag reser mestadels interkontinentalt och hade tänkt mig ett Qantas guldkort i år. Men det visar sig att de har ganska höga priser jämfört med konkurrenterna och betydligt sämre förbindelser mot Skandinavien. Korta restider på de tider jag vill åka är min första prioritet. Emirates har ett kvällsflyg på fredagar (man kan jobba hela dagen) med endast ett stopp till Köpenhamn. Det var på BC jag lärde mig att alltid gå med i FFP program även om det ser ut som en engångsresa från början. Så nu håller jag på att samla Skywards poäng istället. Bra förbindelse kommer som nummer ett, pris som två och FFP som tre. Skiljer det inte mer än 10% kan jag ta det dyrare om det gagnar mitt FFP.

Nu när QF re-routar sina Europaflighter via DXB blir väl det något enklare att ta sig till Skandinavien? Dock lär det inte ha stor inverkan på priset... Guldkort på Qantas är ju alltid ett guldkort och värt att sträva efter... :)
 

ACervin

Medlem
Jo jag har förstått av mina kollegor att har man status på Qantas blir man "well looked after". Samarbete Emirates - Qantas är klart bra för mig . Verkar dock som man måste boka med QF nummer. Hade hoppats att Skywards poängen skull gå att använda på QF, men inget om det i pressreleaserna. Håller projektet med QF status levande.
 
Toppen