Senaste nytt

Hur mycket har ni rest med SAS nya A330E?

palmen

Moderator
Inte alls lika mycket som dig Palmen, vet inte ens hur man ser vilken av kärrorna det är. Hursom så har jag nog gjort 3 t&r mellan ARN-HKG, 5 ben i Plus och 1 i Biz bara för att testa. Gör en till vända nu om 2 veckor, men då verkar de satt in en 340 på HKG linjen åt ena hållet. Samt en vända till i sommar då det återigen blir ett till ben i Biz, ska testa rad 1 tillsammans med tjejen.

Jag gillar att planet är 2-4-2 config, istället för i princip alla andra nya plan som är 3-3-3 config.
Jag registrerar alla mina flighter i Flightdiary, gör man det inom någon vecka från flighten så känner den av vilket flyg det var man flög med så man får med registreringsnumret.
 
Så här ser det ut för mig:

2016-12-10
SK963 LNRKR 22D (A) (min första och enda CU hittills, GO => PLUS)

2016-11-20
SK963 LNRKT 31B (A)

2016-11-26
SK964 LNRKT 22F (A)

2016-08-27
SK963 LNRKU 4A (A)

2017-02-20
SK963 LNRKU 23D (A)

Alla biljetter har varit bokade i GO men tack vare CU och Plusgrade så har jag lyckats "undvika" GO ganska väl. :)

I övrigt är det inte så många flighter att ytterligare sammanfattning behövs. Ändå inte så illa för att vara en resenär med "hemmabas" på Kastrup. :)
 

palmen

Moderator
Så här ser det ut för mig:

2016-12-10
SK963 LNRKR 22D (A) (min första och enda CU hittills, GO => PLUS)

2016-11-20
SK963 LNRKT 31B (A)

2016-11-26
SK964 LNRKT 22F (A)

2016-08-27
SK963 LNRKU 4A (A)

2017-02-20
SK963 LNRKU 23D (A)

Alla biljetter har varit bokade i GO men tack vare CU och Plusgrade så har jag lyckats "undvika" GO ganska väl. :)

I övrigt är det inte så många flighter att ytterligare sammanfattning behövs. Ändå inte så illa för att vara en resenär med "hemmabas" på Kastrup. :)
Vad står A:et för i din tabell som står på slutet?
 

RobHK

Medlem
Jag registrerar alla mina flighter i Flightdiary, gör man det inom någon vecka från flighten så känner den av vilket flyg det var man flög med så man får med registreringsnumret.

Ok, var tvungen att uppdatera mitt svar, hade rest mer än jag trodde, hah tänkte 3 t&r, men det va visst 6 t&r :D. Och då flög jag ändå 2 t&r Qatar och sen 2 t&r Finnair under dessa två års pendlande också
 

apknug

Medlem
Lite halv off topic men märker man nån skillnad i komfort på 330E och en gammal 330 refurbished?

Är den tystare? Bättre luft? Etc.
 

AnnaUM

Medlem
En snabb räkning i appen visade 19 ben på nya eller uppgraderade A330 (mest från Stockholm men en del från Köpenhamn) sedan 3e november 2015. Misstänker att jag rest två ben innan dess också. Allt bokat i billigaste ekonomi men två op-up till business, en CU till plus (precis blivit EBD, tar tid när man bara köper billiga go biljetter). Jag har nog uppgraderat med poäng till plus på 8 av benen. Har 4 till bokade för jobbet de närmsta två månaderna.
 
Toppen